Usein kysyttyä


Olemme koonneet vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Klikkaa otsikkoa, niin näet vastauksen. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Huom: Jos sinulla on ongelmia tilauksen kanssa, päivitä selaimesi uusimpaan versioon.




Yleistä

Miten tilaan ja miten ostoskori toimii?

YLEISTÄ TILAAMISESTA JA OSTOSKORISTA
Kotisivujemme ostoskoriin voi tilata kuvia ja kuvatuotteita. Toisen tuotteen saa valittua Ostoskori-sivun alalaidasta kohdasta "Jatka tilaamista".

Ostoskoriin samaan aikaan tilatut erilaiset tuotteet toimitetaan tuotannollisista syistä erillisinä lähetyksinä.

 

OSTOSKORI JA SAMAN TUOTTEEN TILAAMINEN ERI KUVILLA
Mikäli haluat tilata samaa tuotetta eri kuvilla, voi aloittaa tilaamisen lataamalla kuvatiedostot palvelimelle. Tämän jälkeen tehdään ensimmäinen tuote normaalisti. Seuraavaksi ostoskorin alareunasta valitaan sama tuote. Tilausprosessi alkaa tästä uudestaan. Ensimmäiseksi tehty tuote odottaa ostoskorissa. Sitten muokataan valmiiksi seuraava tuote. Kuvalatauksen voi kuitenkin jättää väliin, mikäli kaikki kuvat on jo ladattu aikaisemmassa vaihessa palvelimelle. Sama toistetaan jokaisen tuotteen kohdalla.

 

OSTOSKORI JA DESIGNER
Teknisistä syistä Designer-kirjaohjelmalla tilattuja kuvakirjoja ei voi liittää ostoskoriin,
eikä niitä voi tilata samassa tilauksessa muiden kuvatuotteiden tai kuvien kanssa.

 

OSTOSKORI JA 6 TUNNIN SÄÄNTÖ
Tilattaessa useampia erillisiä tilauksia 6 tunnin sisällä, postituskuluista vähennetään 25% toisesta tilauksesta lähtien. Tämä postituskulualennus ei näy tilausvahvistuksessa, vaan tuotteiden mukana tulevassa laskussa. Postituskulualennuksen saa, kun valitsee maksutavaksi laskun (emme peri laskutuslisää). Tuotannollisista syistä erillisiä tilauksia ei voida yhdistää samaan postitukseen.

Mikä on kuvien ja tuotteiden toimitusaika?

Toimitusajat vaihtelevat hieman sesongin mukaan. Voit tarkistaa keskimääräiset toimitusajat Toimitusajat-sivulta.

Voinko muuttaa tilaustani?

Vahvistettuihin tilauksiin ei voi tehdä muutoksia.

Mihin maihin toimitatte tuotteita?

Ifolor toimittaa tilauksia toistaiseksi Suomeen.

Voinko tilata tuotteita suoraan ystävälle?

Kyllä. Tilauksen toimitus- ja laskutusosoitteen voi määritellä erikseen. Katso ohjeet Lahjapalvelu-sivulta.

Kuinka kauan kuvatiedostojen lähetys kestää?

Tilauksen lähetykseen kuluva aika riippuu kuvatiedostojen koosta, määrästä ja käytettävän nettiyhteyden nopeudesta. Nykyisillä laajakaistayhteyksillä suurtenkaan tilausten lähetysaika ei kuitenkaan yleensä muodostu kovin pitkäksi. 

Voinko lähettää kuvat muistitikulla tai CD:llä?

Kuvatilauksen voi lähettää myös CD:llä/DVD:llä, muistikortilla tai USB-tikulla. Katso ohjeet täältä. Designer-kuvakirjaohjelmassa tilaustiedoston voi myös polttaa CD/DVD -levylle. 

Voinko tehdä lisätilauksen?

Tilauksesta voi tehdä lisätilauksen 30 päivän ajan tilauksen valmistumisesta. Tilauksen voi tehdä kahdella eri tavalla:

1. Ilmoita tilausnumero ja haluttu kappalemäärä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä.
2. Tee lisätilaus valmistumisviestin linkistä. Valmistumisviesti on lähetetty sähköpostiisi otsikolla "Kuvatuotetilauksesi on valmistunut ja postitettu".

Miksi saamani kuvat ovat erikokoisia?

Valmistamme valokuvat alkuperäisen kuvatiedoston mittasuhteen mukaan. Tilatessa valitaan kuvan lyhyemmän sivun mitta esim. 10 cm kun kyseessä on ns. 10-koko. Kuvan pidempi sivu riippuu kamerasi asetuksissa olevasta kuvasuhteesta. Tällä varmistamme sen, ettei kuvasta rajaudu mitään pois. Lisätietoa kohdassa Tekniset asiat: "Miksi kuvakoot ilmoitetaan muodossa 10-koko, 11-koko, 13-koko, 20-koko?"

Mitä tiedostomuotoja voin lähettää?

Nettitilaus ja Ifolorin tilausohjelma hyväksyvät JPEG-kuvatiedostot. Designer hyväksyy JPEG- ja PNG-kuvatiedostoja. Muun tiedostomuodon kuvat tulee muuntaa JPEG-muotoon ennen tilauksen lähetystä omalla kuvankäsittelyohjelmalla. CD:llä/DVD:llä ja muistikortilla/-tikulla voidaan JPEG-kuvien ohella vastaanottaa myös TIFF- ja BMP-kuvatiedostoja. Tästä huolimatta suositeltavin tiedostomuoto on JPEG.

Millä laitteilla voin tilata?

Meiltä voit tilata

  • tietokoneella nettisivuilta tai Designer-ohjelmalla (Windows tai Mac) tai erillisellä digikuvien tilausohjelmalla (saatavilla Windows XP, 7 ja Vista tai Windows 8)
  • iPadilla (lataa sovellus)
  • Windows 8 -tabletilla (lataa sovellus)
  • älypuhelimella (lataa sovellus iPhone, Android tai Windows 8 -puhelimeen)

 

Lisäksi voit toimittaa kuvatilauksen meille CD:llä tai muistikortilla/-tikulla.

 

Lisätietoja sovelluksista

Miten käytän etukoodin tai lahjakortin?

Etukoodit

Etukoodi on ifolorin markkinointikampanjoiden yhteydessä tarjottu alennus.

 

Käytä etukoodisi näin:

1. Syötä ensin osoitetietosi ja paina Jatka

2. Syötä etukoodisi Kampanjakoodi-kohtaan ja paina Aktivoi.

HUOM: Jos koodia ei hyväksytä, tarkista, että koodissa olevat ehdot täyttyvät esim. tilattujen tuotteiden yhteissumma ilman lähetyskuluja.

3. Paina Jatka ja tilaa.

 

Etukoodit ovat kertakäyttöisiä ja niitä voit käyttää vain yhden/tilaus. Koodeja ei voi käyttää Suomen Punaisen Ristin ja Susijengi-tuotteisiin eikä lahjakortteihin. Etukoodeilla ei voi maksaa lähetyskuluja.

 

Lahjakortit

Lahjakortti on ifolorin verkkokaupasta ostettu 20 €, 50 € tai 100 € arvoinen lahjakoodi.

 

Käytä lahjakorttisi näin:

1. Syötä ensin osoitetietosi ja paina Jatka

2. Syötä lahjakoodisi Kampanjakoodi-kohtaan ja paina Aktivoi.

3. Paina Jatka ja tilaa.

 

Lahjakortteja voit käyttää enintään 5 kpl/tilaus. Jos lahjakortilla maksettavien ostosten summa on pienempi kuin lahjakortin arvo, tallentuu jäljelle jäävä arvo automaattisesti asiakastietoihisi ja sen voi käyttää lahjakortin voimassaoloaikana.

Miten tilaamani tuotteet toimitetaan?

Saman tilauksen tuotteet voidaan toimittaa useana erillisenä lähetyksenä.

 

Tuotantomme on pitkälti automatisoitu varmistaaksemme eri tuotteille luvatut toimitusajat. Tilatut tuotteet valmistuvat eri tuotantolinjoilta eri aikaan, riippuen tuotteesta ja digikuvien kohdalla myös kuvien koosta sekä pinnasta.

 

Myös samaa tuotetta sisältävät isommat tilaukset saatetaan postittaa useammassa eri lähetyslaatikossa.

 

Toimitamme tuotteet Postin kautta. Suurin osa tuotteista toimitetaan kirjelähetyksinä, joissa ei ole lähetysseurantaa. Kirjeen koko vaikuttaa siihen, mahtuuko kirje postilaatikkoon vai pitääkö se hakea Postin toimipisteestä. Maksikirjeistä, kuten julisteista ja isommista kalentereista posti jakaa erikseen saapumisilmoituksen, kun ne ovat noudettavissa.

 

Paketteina toimitetaan:

  • kuvamukit
  • Premium-kuvakirjat
  • canvas-taulut (ei 20x30 cm, mikäli tilauksessa yksi taulu)

 

Paketeista Itella lähettää noutoilmoituksen tekstiviestinä matkapuhelimeen, sähköpostiin tai kirjeitse vastaanottajan osoitteeseen.

 

Jokaisen lähetyksen mukana on lasku. Saman tilauksen eri toimituksissa postituskulut ovat yhdessä laskussa.

Tekniset asiat

Mikä on kuvatiedostojen suositeltava minimitarkkuus?

Suositeltava minimitarkkuus valokuville on:

  • 10- ja 11-koko: noin. 1024 x 768 pikseliä
  • 13- ja 20-koko: noin. 1600 x 1200 pikseliä.
  • Kuvatuotteille: noin. 1600 x 1200 pikseliä.


Tilausohjelmat varoittavat mikäli resoluutio ei ole riittävä valittuun kokoon/tuotteeseen.

 

Mitkä ovat kuvien tarkat valotuskoot?

Kuvien pikselimääräiset valotusresoluutiot ovat:
Koko                                Pikselit
10 x 13 (kuvasuhde 3:4) - 1210 x 1613
10 x 15 (kuvasuhde 2:3) - 1210 x 1815
10 x 18 (kuvasuhde 9:16) - 1210 x 2151
11 x 15 (kuvasuhde 3:4) - 1361 x 1815
11 x 17 (kuvasuhde 2:3) - 1361 x 2042
13 x 17 (kuvasuhde 3:4) - 1509 x 2012
13 x 19 (kuvasuhde 2:3) - 1509 x 2264
20 x 27 (kuvasuhde 3:4) - 3232 x 4309
20 x 30 (kuvasuhde 2:3) - 3232 x 4848

 

Leveydeltään 10 - 13 cm kuvat valotetaan 301 dpi:n tarkkuudella.
Leveydeltään 20 cm kuvat valotetaan 400 dpi:n tarkkuudella.
Premium-julisteen kohdalla valotustarkkuus on 300 dpi. 

Tuotantoteknisten syiden vuoksi kuvien reunoista leikkautuu keskimäärin 1-3 millimetriä lopullisesta kuvasta. Siksi aivan kuvan reunaan ei kannata sijoittaa mitään tärkeää. 

Miksi kuvakoot ilmoitetaan muodossa 10-koko, 11-koko, 13-koko, 20-koko?

Valokuvat valmistetaan ilman rajauksia kuvatiedostojen mittasuhteiden mukaan. Tilatessa valitaan kuvan lyhyemmän sivun mitta esimerkiksi 10 cm kun kyseessä on ns. 10-koko. Ifolorin valmistamat kuvakoot ovat:

  • 10 x 10-18 cm
  • 11 x 11-17 cm
  • 13 x 13-19 cm
  • 20 x 20-30 cm

 

Yleisin kuvasuhde on 3:4. Tätä kuvasuhdetta käyttää enemmistä digitaalisista pokkarikameroista. Se tarkoittaa, että kuvan pidempi sivu on 1,33 kertaa lyhyttä sivua pidempi, toisin ilmaistuna 3:4. Tämän mittasuhteen kuvatiedostoista valmistuu 10 x 13 cm, 11 x 15 cm, 13 x 17 cm ja 20 x 27 cm kuvia.

 

Järjestelmäkameroissa kuvasuhde on useimmiten 2:3, jolloin kuvatiedostojen mittasuhde on 1:1,5 (2:3). Nämä kuvat valmistetaan kokoihin 10 x 15 cm, 11 x 17 cm, 13 x 19 cm tai 20 x 30 cm.

 

16:9 suhteen kuvat valmistetaan 10-koossa kokoon 10 x 18. Suurempien kuvakokojen kohdalla kuvaan jää valkoiset marginaalit. Mikäli olet rajannut kuvasi esimerkiksi neliönmuotoisiksi (kuvasuhde 1:1), paperikuvat ovat kokoa 10 x 10 cm, 11 x 11 cm, 13 x 13 cm tai 20 x 20 cm.

 

Tämän vuoksi kuvatilauksesi voi sisältää eripituisia kuvia.

Missä väriavaruudessa kuvatiedostot kannattaa lähettää?

Kuvatiedostot kannattaa pitää sRGB-väriavaruudessa (sRGB color space). Yleensä kaikki digikamerat käyttävät oletuksena sRGB-väriavaruutta, mutta joissakin edistyneemmissä digikameroissa tai kuvankäsittelyohjelmissa on mahdollista valita Adobe RGB -väritila. Myös Adobe RGB -kuvia voi lähettää, mutta niiden värit voivat toistua hailakoina ja vääristyneinä. Suosittelemme kuvien muuntamista (convert) sRGB-väriavaruuteen ennen lähettämistä.

Voinko lähettää CMYK-värisiä kuvatiedostoja?

Ei. Käytämme RGB-värijärjestelmää. CMYK-kuvatiedostot tulee muuntaa RGB-muotoon ennen tilauksen lähettämistä.

Voinko lähettää mustavalkoisia kuvatiedostoja?

Kyllä. Mustavalkoisia valokuvia voi sekä lähettää että käyttää kuvatuotteissa. Kuvatiedosto voi olla joko RGB- tai harmaasävymuodossa (grayscale). Värilliset kuvatiedostot voi muuntaa mustavalkoisiksi ennen tilauksen lähetystä kuvankäsittelyohjelmalla.

Saako valokuviin tekstiä tai reunuksia?

Kuvatiedostoon voi itse lisätä tekstiä ja tehdä reunukset kuvankäsittelyohjelmalla, jolloin ne toistuvat myös valmiissa valokuvissa. Valotus- ja leikkausvaiheessa kuvan reunoilta rajautuu kuitenkin aina noin 0,5 - 2,0 mm, joten tärkeitä elementtejä ei kannata sijoittaa aivan kuvan reunaan. Kapeiden reunusten käyttöä ei samasta syystä suositella käytettävän, sillä ne saattavat leikkaantua pois.

Miten valokuvien ja kuvatuotteiden valmistus eroaa toisistaan?

Kuvatuotteet valmistetaan digitaalisella painotekniikalla, kun taas valokuvat valotetaan aidolle valokuvapaperille. Erilaisesta valmistusprosessista johtuen lopputuloksessa voi havaita eroja valokuvien ja kuvatuotteiden välillä.

Mitä resoluutiovaroitus tarkoittaa?

Tilausta tehdessäsi saat ilmoituksen, mikäli kuvatiedoston tarkkuus ei riitä valittuun tuotteeseen. Voit toki käyttää kuvaa, mutta valmiissa tuotteessa kuva voi näyttää rakeiselta tai epäselvältä.

Mitä kuvakorjailu tarkoittaa?

Meillä on käytössä automaattinen kuvakorjailu, mikä analysoi jokaisen kuvan ja tekee sen perusteella tarvittavia korjauksia kuvaan. Jokainen kuva saa sille räätälöidyn korjailun. Se vaikuttaa mm. terävöitykseen, kontrastiin, kirkkauteen ja väritasapainoon. Tällä varmistamme mahdollisimman laadukkaan lopputuloksen.

 

Kuvakorjailun voi halutessaan ottaa pois käytöstä.

Designer-kuvakirjaohjelma

Minkä käyttöjärjestelmien kanssa Designer-ohjelma on yhteensopiva?

Designer Windowsille
Windows 8.1, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP

 

Designer Macille
MAC OS X -käyttöjärjestelmän versio 10.6.8 tai uudempi

Miten asennan ifolor Designer –kuvakirjaohjelman koneelleni?

1. Mene osoitteeseen www.ifolor.fi/ifolor_designer ja klikkaa Lataa ifolor Designer -painiketta.

2. Klikkaa avautuvan ikonin painiketta Run/Suorita.

3. Salli ohjelman tehdä koneellesi muutoksia vastaamalla Allow/Hyväksy.

4. Seuraavaksi ruudulle ilmestyy ifolor Designer -asennusohjelma. Paina Next/Seuraava.

5. Hyväksy käyttöehdot ja/tai ohjelmistolisenssi.

6. Kun ohjelma pyytää valitsemaan asennuskohteen, hyväksy tarjottu kohdekansio ja paina Install/Asenna.

7. Paina asennuksen viimeistelyikkunassa Valmis. Jos olet rastittanut viimeistelyikkunassa vaihtoehdon Käynnistä ifolor Designer, kuvakirjaohjelma avautuu saman tien.

 

HUOM! Jos et halua avata ifolor Designer -kuvakirjaohjelmaa vielä tässä vaiheessa, voit käynnistää sen myöhemmin klikkaamalla työpöydälle ilmestynyttä ifolor Designer -pikakuvaketta.

Mitä Internet-selainta Designer-ohjelma käyttää tietojen siirtoon?

Windows Designer -ohjelma käyttää Internet Exploreria tilaustietojen siirtämiseen. Mac Designer -ohjelma taas käyttää Safaria tietojen siirtämiseen. Varmista, että kyseinen selain on toiminnassa ja päivitetty uusimpaan versioon.

Miksi Designer-ohjelma ilmoittaa "kuvatuotteesi tarkastus" -vaiheessa tyhjistä paikanvaraajista?

Designer-kuvakirjaohjelma tarkistaa kirjan mahdollisilta virhelähteiltä. Teksti ilmoittaa, että yksi tai useampi teksti- tai kuvaruutu on tyhjä. On mahdollista, että ruutu on harkitusti jätetty tyhjäksi. Tyhjä kuva- tai tekstiruutu voi myös olla jonkun kuvan takana, josta ei ole käytännössä mitään haittaa. Painamalla "tiedot"- linkkiä "kuvakirjasi tarkastus" -vaiheessa ohjelma näyttää tyhjiä ruutuja sisältävät sivut. Kirjan voi lähettää normaalisti varoituksista huolimatta, mutta tarkista kuitenkin vielä ne sivut, joista kuvakirjaohjelma huomauttaa. Kirja näyttää valmiina samanlaiselta kuin esikatselussa.

Voiko sivujen paikkaa siirtää kuvakirjaohjelmassa?

Aukeamien paikkaa voi siirtää ohjelman "Sivut"-kohdassa näytön oikeassa reunassa. Aukeaman voi siirtää raahaamalla tätä näytön oikealla puolella olevassa listassa ylöspäin tai alaspäin. Yksittäistä sivua ei voi siirtää Designer-ohjelmassa, mutta yksittäisiä kuvia voit kätevästi siirtää sivulta toiselle käyttäen leikkaa/liimaa-toimintoa.

Mitä tiedostomuotoja Designer tukee?

Designer tukee JPEG- ja PNG-kuvatiedostoja.

Voinko vaihtaa kirjamallia kesken kuvakirjan teon?

Jos olet tehnyt kuvakirjan Windows Designer -ohjelmalla, kirjamallin vaihtaminen onnistuu koska tahansa. Voit vaihtaa kuvakirjan kokoa esimerkiksi Deluxe A3 vaakamallista Deluxe A4 vaakamalliin. Myös vaihtaminen pystymallista vaakamalliin tai päinvastoin on mahdollista, mutta silloin sinun täytyy käydä uusi kirja läpi erityisen huolellisesti.

 

Näin vaihdat kirjamallin:

1. Avaa kuvakirjasi Windows Designerissa.

2. Valitse "Tiedosto" vasemman yläkulman valikosta.

3. Valitse "Vaihda kirjamalli..."

4. Valitse uusi kirjamalli avautuvasta ikkunasta ja paina Seuraava.

5. Lue ohjeteksti huolella ja paina Seuraava.

6. Anna uudelle kuvakirjallesi nimi (väh. 4 merkkiä) ja paina Seuraava.

 

HUOM: Lue ohjeet tarkkaan kirjamallia vaihtaessa.

Millä sovelluksella voin lukea sähköistä kuvakirjaani, ifolor eBook Combia?

Ifolor eBook Combi on tehty ePUB-formaatilla. Jos käytössäsi on iPad tai Mac, suosittelemme kirjan lukemista varten iBooks-sovellusta, jonka löydät Apple Storesta.

 

Mikäli käytössäsi on Windows-käyttöjärjestelmä, suosittelemme lukemiseen Readium-liitännäistä, joka on ladattavissa Google Chrome -nettiselaimelle.

 

Lue arkemmat ohjeet ifolor eBook Combi -sivulta.

Kuinka poistan ifolor Designer -sovelluksen?

Jos haluat poistaa ifolor Designer -sovelluksen, noudata käyttöjärjestelmäsi ohjeita:


Windows:


1.    Valitse Käynnistä → Asetukset → Ohjauspaneeli.
2.    Kaksoisnapsauta Lisää tai poista sovellus -kohtaa.
3.    Selaa alaspäin, kunnes näet luettelossa Ifolor Designer, ja napsauta sitä.
4.    Valitse Poista, sitten Kyllä ja lopuksi Valmis.


Mac:


1.    Avaa Ohjelmat-kansio ja etsi ifolor Designer -sovellusta.
2.    Napsauta ifolor Designer -sovelluksen kuvaketta kakkospainikkeella ja valitse Siirrä roskakoriin.

Voiko Designer-ohjelmalla tilata erilaisia kirjoja samalla kerralla?

Designer-ohjelman ostoskoriin voit kerätä 9 erilaista kirjaa valitsemalla ostoskorin vasemmasta alareunasta "Lisää olemassa oleva kuvakirja".

Voinko tilata Designer-ohjelmalla myös valokuvia tai muita kuvatuotteita?

Designer-ohjelmalla voit tilata vain kuvakirjoja. Kuvat ja kuvatuotteet voit tilata nettisivuiltamme. Tuotannon automaation vuoksi emme voi yhdistää Designerillä tehtyjä kirjatilauksia ja muita tuotteita samaan postitukseen. Tilattaessa useampia tilauksia kuuden tunnin sisällä, vähennämme 25 % seuraavien tilausten postikuluista. Tämä postituskulualennus ei näy tilausvahvistuksessa, vaan vasta laskuilla.

Vaihdoin tietokoneeni uuteen. Miten siirrän kuvakirjan uudelle koneelleni?

Windows- käyttöjärjestelmällä:

Kuvakirjan tiedostot tallentuvat oletuksena ohjelman tarjoamaan kansioon C:\Käyttäjät\KÄYTTÄJÄNIMI\Tiedostot\Ifolor\Designer

 

Siirrä tiedostot toiselle koneelle näin:

1. Siirrä oletuskansiossa oleva kuvakirjan nimeä kantava .dpp-tiedosto sekä sitä vastaava Data–kansio (Esim. "Kirja.dpp" & Kirja Data -kansio) talteen esimerkiksi muistitikulle. Tiedostoja ei missään tapauksessa saa nimetä uudestaan eikä tiedostorakennetta muuttaa siirron aikana!

2. Lataa Ifolor Designer uudelle koneelle.

3. Kytke muistitikku uuteen koneeseen.

4. Valitse ifolor Designerin aloitusikkunassa vaihtoehto "Avaa", ja tämän jälkeen "Avaa kuvakirja toisesta kohteesta". Mene avautuvasta ikkunasta muistitikulle, jonne olet tallentanut sekä .dpp –tiedoston että Data-kansion.

5. Valitse muistitikulta kirjan mukaan nimetty dpp.-tiedosto ja klikkaa painiketta Avaa.

6. Jatka kuvakirjasi tekemistä.

 

Mac OSX käyttöjärjestelmällä:

Siirrä Mac Designeriin tallennetut kirjat muistitikulle näin:

1. Valitse ohjelman vasemmasta palkista kohta "Kuvakirjat".

2. Valitse kirjan kohdalla hiiren oikealla "Näytä Finderissä". (Saman kansion saa myös valitsemalla Finderissä Käyttäjät -> Käyttäjänimi -> Kirjasto -> ifolor Mac Designer. Avautuvassa Finder-ikkunassa näkyy kaikki koneella olevat kuvakirjat.

3. Kopioi yksittäisen kirjan tiedot muistitikulle. On tärkeää kopioida tikulle koko paketti, esim. "Uusi kuvakirja2.ifolordesigner"

4. Liitä paketti uudella koneella samaan paikkaan. Huom: tiedostoja ei missään tapauksessa saa nimetä uudestaan eikä tiedostorakennetta muuttaa siirron aikana.

Mitä resoluutiovaroitus tarkoittaa?

Tilausta tehdessäsi saat ilmoituksen, mikäli kuvatiedoston tarkkuus ei riitä valittuun tuotteeseen. Voit toki käyttää kuvaa, mutta valmiissa tuotteessa kuva voi näyttää rakeiselta tai epäselvältä.

Voinko jakaa kuvakirjan muille?

Designer-ohjelmalla voit jakaa kuvakirjan julkaisemalla sen nettisivuna. Julkaisun yhteydessä saat sähköpostiisi linkin, jonka voit jakaa sähköpostitse eteenpäin. Jaettua kuvakirjaa on mahdollista katsoa, mutta sitä voi muokata/poistaa ainoastaan sinun tietokoneellasi.

 

Näin jaat kuvakirjasi:

1) Avaa kirja Designer-ohjelmalla.

2) Valitse vasemman yläreunan "Tiedosto"- kohdasta painike "Jaa kuvakirja".

3) Paina "Julkaise". Saat jakamasi kuvakirjan linkin antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Rekisteröityminen ja kirjautuminen nettisivuillamme

Mitä tarkoitetaan rekisteröinnillä/kirjautumisella?

Rekisteröityminen nettisivuillemme on täysin vapaaehtoista. Tuotteita voit tilata ilman rekisteröitymistä.

 

Kirjautumalla palveluun voit tallentaa tekemäsi tuotteen myöhempää muokkausta ja tilausta varten. Tallentamasi tuotteet löytyvät kirjautumalla palveluun kohdasta ”Tuotteesi”.

 

Huom. Digikuvatilausta tai siihen liittyviä kuvatiedostoja ei voi tallentaa.

Tallensin tuotteen, ja tein siitä tilauksen. Voinko muokata tätä vielä?

Tehdyt tilaukset eivät säily kotisivuilla tilauksen jälkeen.

Toimitus

Miten tilaukseni toimitetaan?

Toimitamme tuotteesi Postin kautta.

 

Suurin osa tuotteista toimitetaan kirjelähetyksinä, joissa ei ole lähetysseurantaa. Kirjeen koko vaikuttaa siihen, mahtuuko kirje postilaatikkoon vai pitääkö se hakea Postin toimipisteestä. Maksikirjeistä, kuten julisteista ja isommista kalentereista posti jakaa erikseen saapumisilmoituksen, kun ne ovat noudettavissa.

 

Paketteina toimitetaan: kuvamukit, Premium-kuvakirjat, canvas-taulut (ei 20x30 cm, mikäli tilauksessa yksi taulu) sekä A3-kokoisen Deluxe-kirjat. Paketeista Itella lähettää noutoilmoituksen tekstiviestinä matkapuhelimeen, sähköpostiin tai kirjeitse vastaanottajan osoitteeseen.

 

Jokaisen lähetyksen mukana on lasku. Saman tilauksen eri toimituksissa postituskulut ovat yhdessä laskussa.

Miksi tilaamani tuotteet toimitetaan eri paketeissa?

Saman tilauksen tuotteet voidaan toimittaa useana erillisenä lähetyksenä. Tuotantomme on pitkälti automatisoitu varmistaaksemme eri tuotteille luvatut toimitusajat. Tilatut tuotteet valmistuvat eri tuotantolinjoilta eri aikaan, riippuen tuotteesta ja digikuvien kohdalla myös kuvien koosta sekä pinnasta. Myös samaa tuotetta sisältävät isommat tilaukset saatetaan postittaa useammassa eri lähetyslaatikossa.

Kuinka pitkä toimitusaika on?

Toimitusajat vaihtelevat hieman sesongin mukaan. Voit tarkistaa keskimääräiset toimitusajat Toimitusajat-sivulta.

Voiko tilauksen valmistumista nopeuttaa?

Tilaukset valmistetaan tulojärjestyksessä ja isoissa työerissä, emmekä voi vaikuttaa tilauksien tuotantoaikaan.

Virhetilanteet

Kirjatilaus keskeytyy Designer-ohjelmassa. Miksi kaikki kuvat eivät lataudu?

Kyseessä on lähetyshäiriö, joka voi johtua esimerkiksi häiriöistä nettiliikenteessä.

 

Tilanteen voi ohittaa painamalla ”Peruuta”. Kun ohjelma kysyy haluatko keskeyttää tilauksen, paina ”Ei”. Designer-ohjelma ehdottaa aina siirtämättä jääneiden kuvien uudelleensiirtoa. Painamalla "Yes/Kyllä" ohjelma yrittää automaattisesti tiedostojen uudelleensiirtoa.

 

Designer ei anna tilausvahvistusta, ellei kaikkia kirjaan liitettyjä kuvia ole lähetetty. Tilausvahvistus lähetetään myös sähköpostitse.

Miksei osoitetietojani hyväksytä?

Ensimmäiseksi kannattaa varmistaa, että osoite ja postinumero ovat oikein ja että kaikki pakolliset kentät on täytetty (merkitty tähdellä *). Postitoimipaikan perään ei tule numeroita. Erikoismerkkejä (esim. []|'$&%) ei myöskään hyväksytä. Ongelman jatkuessa, suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

En saa kirjaa tilattua Designer-ohjelmalla. Mikä neuvoksi?

Jos yhteyden muodostaminen ei onnistu, kannattaa ensimmäiseksi tarkastaa koneen suojausasetukset, sillä jokin estää ohjelmaa ottamasta yhteyden palvelimeemme (palomuuri, virustorjunta, verkon muut mahdolliset rajoitukset, nettiselaimen turvataso). Varmistathan myös, että käytössäsi on uusin versio Internet Explorer -selaimesta. Ohjelma käyttää tätä tiedonsiirtoon.

 

Mikäli kirjatilauksen yhteydessä ilmenee ongelmia, voit ottaa suoraan yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@ifolor.fi tai (09) 348 40 200.

 

Kerro samalla, missä vaiheessa ongelma ilmenee sekä käyttöjärjestelmäsi version. Myös ruudunkaappauksesta ja/tai virheilmoituksen tiedoista tilanteen ilmetessä on apua.


  • Payment_Home_FI-FI
Palaa ylös