• Käyttö- ja toimitusehdot

    Ifolor Oy, Vantaa (Suomi)

    Päivitetty 19.1.2024

    Näitä sopimusehtoja sovelletaan suomalaisten asiakkaiden osalta.

    Kiitos, kun teetät valokuvasi ja muut kuvatuotteet Ifolorilla.

    Käsittelemme digikuvia useissa eri tiedostomuodoissa, kuten JPEG -tiedostot (lisätietoja on saatavilla kotisivuiltamme). Asiakastyytyväisyys on päällimmäinen tavoitteemme. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse (09 348 40 200) tai sähköpostitse asiakaspalvelu@ifolor.fi, mikäli sinulla on kysyttävää, ideoita tai mikäli jokin asia kaipaa parannusta.

    1. Sopimusehdot

    Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin tilauksiin, joten niihin tulee tutustua huolella.

    Toimittamalla meille digitaalisia tietoja tai painamalla "hyväksyn"-painiketta (tai vastaavaa) tilausohjelmistossamme, asiakas ilmoittaa hyväksyvänsä nämä Ifolorin yleiset sopimusehdot.

    2. Henkilötietojen käsittely

    Ifolor kerää ja käsittelee henkilötietoja soveltuvien lakien mukaisesti. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä ja sen tarkoituksesta on saatavilla Ifolorin tietosuojaselosteen viimeisimmästä versiosta: Tietosuojaseloste.

    Asiakkaalle on tiedotettu henkilötietojensa käsittelystä, mukaan lukien evästeiden (cookies) ja analyysipalveluiden käyttöön Ifolorin evästeselosteen ja verkkoanalyysiselosteen mukaisesti, sikäli kun asiakas ei ole käyttänyt oikeuttaan kieltäytyä tästä, kuten ko. selosteessa on kuvattu.

    Asiakkaan valokuvatietoja käytetään yksinomaan tilausten asianmukaiseen käsittelyyn. Ne tallennetaan valokuvien ja muiden kuvatuotteiden tuotantoprosessin ajaksi ja hävitetään automaattisesti viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksen täyttämisestä.

    Tietosuoja:

    Ifolor Oy:n asiakkaiden tiedot on tallennettu Ifolorin asiakasrekisteriin. Asiakasrekisterissä olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon.

    Ifolor Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä rekisterissä olevia tietoja sekä luovuttaa nimi- ja osoitetietoja perusteltuja käyttötarkoituksia, kuten suoramarkkinointia, varten henkilötietolain mukaisesti. Halutessasi voit kieltää tietojesi käytön ilmoittamalla siitä asiakaspalveluumme.

    Ifolor Oy
    Karhumäenkuja 2
    01530 Vantaa

    Suomi
    Puhelin: (09) 348 40 200
    Sähköposti: asiakaspalvelu@ifolor.fi

    3. Tuotevalikoima ja hinnat

    Tuotevalikoimaamme päivitetään jatkuvasti teknisen kehityksen myötä. Hinnastomme ja toimituskulut vaihtelevat aika ajoin. Ajantasainen tuotevalikoimamme ja voimassaoleva hinnasto ovat saatavilla verkkosivustoltamme www.ifolor.fi. Erikoistarjoukset ja erilliset sopimukset saattavat vaikuttaa hintoihin.

    Hinnat:

    Tuotteiden ja palveluiden hinnat ilmenevät kotisivuillamme olevasta hinnastosta www.ifolor.fi. Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero. Ifolor varaa oikeuden tarkistaa kulloinkin voimassa olevia hintoja sekä maksuehtoja.

    4. Tilausprosessi

    Tilaus käsitellään asiakkaan ohjeiden mukaisesti heti kun tilausjärjestelmämme on vastaanottanut digitaaliset kuvatiedostot. Tilaukset vahvistetaan mahdollisimman pikaisesti sähköpostitse asiakkaan ilmoittamaa sähköpostiosoitetta käyttäen. Sähköpostin sisältö on syytä säästää tilauksen dokumentoimiseksi.

    Tuotantomme on pitkälti automatisoitu varmistaaksemme eri tuotteille luvatut toimitusajat. Tilatut tuotteet valmistuvat eri tuotantolinjoilta eri aikaan. Tästä syystä samaan aikaan tilatut tuotteet voidaan toimittaa useana erillisenä lähetyksenä. Ostoskoritilauksessa vain yhdessä laskuista on toimituskulut.

    Mikäli vastaanotamme suuren tilauksen uudelta asiakkaalta, varaamme oikeuden pyytää ennakkomaksua tai käsitellä ainoastaan osan alkuperäisestä tilauksesta. Tässä tilanteessa ilmoitamme asiakkaalle tästä ennen kuin alamme käsitellä tilausta.

    Mikäli asiakas ei ole vielä maksanut aiempia laskuja ja asiakkaalle on lähetetty yksi tai useampi maksumuistutus, varaamme oikeuden pidättäytyä käsitellyn tilauksen lähettämisestä kunnes olemme saaneet täyden maksun. Erikoistilanteissa varaamme oikeuden kieltäytyä tilauksista eikä meillä ole velvollisuutta ilmoittaa syytä tällaiselle kieltäytymiselle.

    Mikäli tilauksia käsitellessämme havaitsemme mahdollisesti lainvastaista kuvasisältöä, emme käsittele tilausta.

    5. Tilauksen peruuttaminen

    Tilauksen peruuttaminen ei ole mahdollista tilauksen vahvistamisen jälkeen, koska sopimus koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Tilauksen peruuttamisoikeutta rajoittava ehto on kuluttajansuojalain 16 § (30.12.2013/1211) mukainen.

    6. Toimitus

    Ifolor toimittaa asiakkaalle valokuvat ja muut kuvatuotteet suomalaisiin osoitteisiin. Toimitamme lähetykset Postin kautta. Lähetykset toimitetaan pääosin paketteina. Pikkupaketteina toimitettavat lähetykset pyritään aina toimittamaan suoraan postilaatikkoon- tai luukkuun. Mikäli lähetys ei siihen mahdu, toimitetaan se lähimpään noutopisteeseen. Saat tästä ilmoituksen ensisijaisesti tekstiviestillä. 

    Toimituskulut:

    Tilaamiisi tuotteisiin lisätään posti- ja käsittelykulut painon mukaan. Tietoa toimituskuluista sekä mahdollisista alennuksista löydät kotisivuiltamme osoitteesta www.ifolor.fi. Toimituksia ei tehdä ulkomaille.

    Erilliset toimitus- ja laskutuslisät
    Veloitamme ylimääräiset postituskulut tuotteesta, joka on palautunut meille takaisin virheellisen osoitteen vuoksi tai mikäli sitä ei ole noudettu ajoissa.

    7. Maksutavat ja -ehdot

    Verkkopalvelussa tehdyt tilaukset voi maksaa kotisivulla tai tilausohjelmassa ilmoitettuja maksutapoja käyttäen. Nämä voivat vaihdella aika ajoin ja eri maiden välillä. Asiakkaan valitsema maksutapa sisältää valtuutuksen Ifolorille periä maksu kyseistä maksutapaa käyttäen. Mahdollisten maksunpalautusten osalta Ifolorilla on oikeus saada hyvitys siihen liittyvistä mahdollisista kuluista ja pankkimaksuista.

    Asiakkailta, joilla ei ole aikaisempaa ostohistoriaa, Ifolorilla on tarpeen vaatiessa oikeus pyytää etukäteismaksua tuotteista, mikäli kyseessä on poikkeuksellisen suuri kertaostos. Etukäteismaksua voidaan myös vaatia uusista tilauksista, jos asiakkaalla on maksamattomia laskuja. Etukäteismaksun voi tehdä jo tilatessa maksamalla tilauksen luottokortilla.

    Laskulla maksaminen

    Kun tuotteiden ja palvelujen maksu laskutetaan ja suoritetaan laskulla, maksulomake lähetetään toimituksen mukana. Asiakkaan tulee suorittaa maksu viitenumeroa ja maksulomakkeen muita tietoja käyttäen laskussa mainittuun eräpäivään mennessä. Ifolor varaa oikeuden periä muistutusmaksuja sekä muita perintäkuluja soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

    Laskulla toimitettavien tuotteiden ja palveluiden osalta laskun maksuaika on 14 päivää. Laskusta ei veloiteta erikseen. Ifolorilla on oikeus periä ylimenevältä ajalta viivästyskorko korkolain mukaan. Mikäli suoritus ei saavu eräpäivään mennessä, ei uusia tilauksia toimiteta.

    Alaikäiset saavat tilata tuotteita vain edunvalvojan suostumuksella. Ifolorilla on oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot. Ifolorilla on myös oikeus valita asiakkaansa eikä Ifolor ole velvollinen perustelemaan päätöksiään asiakasvalinnassaan.

    8. Omistusoikeuden pidätys

    Kaikki toimitetut tuotteet ovat Ifolorin omaisuutta, kunnes täysi maksu (mukaan lukien toimituskulut ja mahdollinen ALV) on suoritettu.

    9. Takuu

    Ifolor takaa, että asiakkaan valokuvien kehitys sekä muiden kuvatuotteiden valmistus suoritetaan ammattitaitoisesti ja erittäin huolellisesti. Kehitettyihin valokuviin sovelletaan tiukkaa laatukontrollia. 

    Ifolorin tyytyväisyystakuu kattaa tuotteen suunnittelu- tai valmistusvirheet, tai kuljetuksen aikana syntynyt vauriot. Virheellisestä tuotteesta tulee tehdä ilmoitus Ifolorin asiakaspalveluun 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottohetkestä. Teemme uuden vastaavanlaisen tuotteen veloituksetta. Tuotteista ei anneta rahallista hyvitystä. 

    Ifolor voi kieltäytyä korvaavien tuotteiden toimittamisesta, mikäli tyytyväisyystakuun suhteen ilmenee väärinkäytöksiä, eikä meillä ole velvollisuutta ilmoittaa syytä tällaiselle kieltäytymiselle.  

    Ifolor saattaa pyytää asiakasta toimittamaan tarpeelliset tiedot uudelleen. Ifolor voi kieltäytyä korvaavien tuotteiden toimittamisesta, mikäli se on epäkäytännöllistä tai se aiheuttaa suhteettomia kuluja. Tällaisessa tilanteessa asiakkaalla on oikeus lainmukaisiin oikeussuojakeinoihin. Vahingonkorvaukseen sovelletaan näiden yleisten sopimusehtojen kohtaa 10.

    Pyydämme huomaamaan, että seuraavissa tilanteissa tyytyväisyystakuu ei ole voimassa: virheellinen tilausmäärä, tilauksessa väärän muotoinen ja kokoinen tuote, tilauksessa väärä tuote ja/tai siinä on vääriä ominaisuuksia, verkkokaupan erikoistarjous, alennuskoodi tai kuponki on jo käytetty.

    10. Vastuu

    Kuluttajalla on aina virhetilanteessa kuluttajansuojalain antamat oikeudet saada hyvitystä tuotteen virheestä.

    Ifolor on vastuussa lain mukaisesti tahallisesti tai törkeästä huolimattomuudesta aiheutetuista vahingoista, taatuista laatuominaisuuksista ja tuotevastuuta koskevan lainsäädännön mukaisesti sekä henkilövahingoista. Kaikissa muissa tilanteissa sovelletaan seuraavaa:

    Jos tuotteen toimitus viivästyy arvioidusta toimitusajankohdasta, pyrimme välittömästi ilmoittamaan asiasta asiakkaalle. Jos toimitus viivästyy enemmän kuin 30 päivää, asiakkaalla on oikeus saada 10 %:n hinnanalennus ja pyrimme sopimaan asiakkaan kanssa uuden toimitusajan.

    Ifolor ei ole vastuussa asiakkaan internetin välityksellä toimittamien digitaalisten kuvien vahingoittumisesta tai katoamisesta. Ifolor ei ole vastuussa mistään tähän liittyvästä vahingosta, kuten materiaalikuluista, tiedonsiirtomaksuista, valokuvien ottamiseen liittyneistä kuluista ja kadotetun muiston arvosta. Suosittelemme, että asiakas ottaa aina varmuuskopion digitaalisesta materiaalista.

    Myyjällä on vaaranvastuu siitä, mikäli tavara tuhoutuu, katoaa, huonontuu tai vähenee ostajasta riippumattomasta syystä ennen sen luovutusta. Jos ostaja ei ajoissa nouda tai vastaanota tavaraa, jota pidetään hänen saatavillaan, ostajalla on kuitenkin vaaranvastuu siitä, mikäli tavara huonontuu luontaisten ominaisuuksiensa vuoksi sen jälkeen, kun myyjä on tehnyt sen, mitä luovutus häneltä edellyttää.

    Jos tavara ostajan virheilmoituksen vuoksi palautetaan myyjälle tarkastusta tai virheen oikaisua varten, vaaranvastuu tavarasta on myyjällä, kunnes tavara luovutetaan takaisin ostajalle.

    Jos on sovittu avoimesta kaupasta ja tavara on luovutettu, vaaranvastuu tavarasta on ostajalla, kunnes tavara on palautettu myyjän hallintaan.

    Jos vaaranvastuu on ostajalla ja tavara tuhoutuu, katoaa, huonontuu tai vähenee myyjästä riippumattomasta syystä, ostajan on tästä huolimatta maksettava kauppahinta.

    11. Ohjelmat

    Kaikki Ifolorin kotisivuilla olevat tai Ifolorin saataville asettamat ladattavissa olevat ohjelmat sekä kaikki Ifolorin logolla tai merkillä varustetut ohjelmat (kuten Designer-suunnitteluohjelma, sovellukset jne.) ovat Ifolorin tai sen toimittajien omaisuutta ja tekijänoikeuslakien suojaamia. Asiakkaalla on oikeus ladata tietokoneelleen tai mobiililaitteelleen (esim. tabletti, älypuhelin tai matkapuhelin) vain sellaiset ohjelmat, jotka ovat tarpeen tilauksen tekemiseksi ja käyttää niitä ainoastaan tilauksen tekemiseksi. Ifolor ja sen toimittajat myöntävät asiakkaalle tätä tarkoitusta varten ei-yksinomaisen lisenssin, joka on voimassa asiakassuhteen ajan. Kaikki muu kaupallinen ja ei-kaupallinen käyttö on kielletty.

    Sellaista verkkosivuston sisältöä, jota ei ole erikseen merkitty ladattavaksi, ei saa ladata kokonaan tai osittain ilman Ifolorin nimenomaista suostumusta. Kaikki www.ifolor.fi -verkkosivustolta löytyvät logot, yhtiönimet jne. ovat lailla suojattuja.

    Linkittäminen www.ifolor.fi -verkkosivustolle verkkosivulta tai interaktiivisesta tietopalvelusta vaatii Ifolorin kirjallisen etukäteisen suostumuksen. Internetin tai mobiilidatasiirron avulla siirryttyjen kuvien ja tiedostojen luottamuksellisuutta ei voida taata.

    Ifolor kieltäytyy kaikista pyynnöistä luovuttaa ohjelmien lähdekoodi. Ohjelmien ja sen lähdekoodin käänteinen suunnittelu tai purkaminen on kielletty.

    12. Kolmansien oikeudet

    Asiakas on yksinomaisesti vastuussa sen varmistamisesta, että asiakkaalla on kaikki vaadittavat tekijänoikeudet, tavaramerkit ja muut oikeudet lähettämiinsä kuviin ja että nämä kuvat eivät loukkaa kenenkään yksityisyyttä. Mikäli jokin muu taho esittää vaatimuksia Ifoloria kohtaan liittyen asiakkaan tilaukseen tällaisten oikeuksien loukkauksen perusteella, asiakas on vastuussa näiden vaatimusten torjumisesta omalla kustannuksellaan ja velvollinen korvaamaan Ifolorille sille aiheutuneet vahingot.

    13. Sovellettava laki, oikeuspaikka ja sopimuksen tulkinta

    Ifolorin ja asiakkaan väliseen sopimussuhteeseen sovelletaan Suomen lakia, eikä YK:n yleissopimusta kansainvälistä tavaran kauppaa koskevista sopimuksista sovelleta.

    Paitsi milloin asiakas on kuluttaja kotipaikkansa lain mukaan, Helsingin käräjäoikeudella on yksinomainen toimivalta kaikkiin tästä sopimussuhteesta aiheutuviin kiistoihin.

    Ifolor pyrkii ensisijaisesti sopimaan erimielisyydet neuvottelemalla ja pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse: asiakaspalvelu@ifolor.fi. Jos sopimuserimielisyys ei ratkea neuvotteluin, voi asiakas viedä asian kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi) sen jälkeen kun on ensin asioinut kuluttajaneuvonnan (www.kuluttajaneuvonta.fi) kanssa.

    Euroopan komissio on perustanut verkkosivuston yritysten ja käyttäjien välisten riitojen ratkaisemiseen verkossa. Tämä verkkovälitteinen riidanratkaisusivusto löytyy osoitteesta https://ec.europa.eu/odr/.

    Mikäli jokin tai jotkut näiden yleisten sopimusehtojen kohdista tai niiden osa on tai muuttuu pätemättömäksi tai tehottomaksi, tällä ei ole vaikutusta muiden ehtojen pätevyyteen. Pätemätön tai tehoton ehto korvataan sellaisella pätevällä ehdolla, joka vastaa sen tarkoitusta niin pitkälti kuin mahdollista. Tämä soveltuu myös siinä tapauksessa, että ehdoissa on puutteita tai aukkoja.