Usein kysyttyä

Jäikö jokin mietityttämään? Tai kaipaisitko lisää tietoa
jostain tuotteesta? Olemme koonneet vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin ja
jakaneet ne eri aihealueisiin, jotta löytäisit helposti vastauksen kysymykseesi.

Eikö onnistanut? Kerro miten voimme auttaa ja palaamme asiaan mahdollisimman pikaisesti.

Tuotteet

Yleiset

Mitä tiedostomuotoja voin käyttää?

Käytettävissä olevat tiedostomuodot vaihtelevat tilauskanavan mukaan. Sivumme hyväksyvät ainoastaan jpeg-kuvatiedostoja.

ifolor Designer -ohjelma Windowsille hyväksyy PNG- sekä JPEG- kuvatiedostoja.

ifolor Designer -ohjelma Mac koneelle, hyväksyy JPEG-, TIFF-, PNG-, BMP- sekä HEIC tiedostoja.

Miksi tilaamani kuvat ovat tummempia kuin omalla näytölläni?

Kuvien laatu on meille sydämenasia ja valmistamme kuvat niin lähelle alkuperäistä laatua kuin mahdollista. Jos tietokoneen näyttö ei ole kalibroitu, voi painettu kuva erota siitä, millaiselta kuva näyttää tietokoneen näytöllä. Sama koskee puhelimien ja tablettien näyttöä.

Miten voin poistaa lataamani kuvat nettisivuilta?

Yksityisyytesi on meille tärkeää.
Mikäli olet kirjautunut sivuillemme, ladatut kuvat poistuvat automaattisesti 14 vuorokauden tallennusajan jälkeen.
Mikäli et ole kirjautunut sivuillemme ja haluat poistaa ladatut kuvasi, niin voit tehdä selaimeen välimuistintyhjennyksen.

Voinko tilata tuotteita toiselle henkilölle toiseen maahan?

Valitettavasti tuotteen tilaaminen toiselle henkilölle onnistuu vain Suomessa sijaitsevaan osoitteeseen.

Kuvakirjat

Mitä materiaalia ifolorin kuvakirjat ovat?

Valikoimassamme on useita eri kirjamalleja, joiden materiaalit vaihtelevat mallista riippuen. Katso mikä kirjamalli sopii juuri sinulle »

Voinko jatkaa ifolor Designer -ohjelmalla aloittamaani kirjaa netissä tai sovelluksella?

Tämä ei valitettavasti ole mahdollista, sillä ifolor Designer ohjelma tallentaa projektit tietokoneesi kovalevylle. Myöskään kotisivuilla aloitettu kirja ei näy esimerkiksi sovelluksessa.

Mitä eroa on Premium- ja Deluxe-kuvakirjalla?

Premium-kuvakirja valmistetaan aidolle valokuvapaperille, ja se aukeaa kokonaan Layflat-erikoissidonnan ansiosta.

Deluxe- kuvakirja on puolestaan liimasidottu kuvakirja, johon voit valita sisäsivuille joko silkkimattapintaiset tai kiiltolakatut sivut.

Molemmat kirjat ovat kovakantisia. Kirjojen hintaan vaikuttaa kirjan koko, sivumäärä sekä sisäsivujen materiaali.

Mitä eroa on Soft- ja Spiral-kuvakirjalla?

Soft-kuvakirja on pehmeäkantinen, liimasidottu kuvakirja joka on saatavilla A4-kokoisena.

Spiral-kuvakirja on kierresidottu kuvakirja, jonka etu- ja takakansi ovat läpinäkyvää mattamuovia. Kuvakirjaa on saatavilla eri kokoisina.

Molempien kirjojen sisäsivut ovat silkkimattapaperia. Kirjojen hintaan vaikuttaa sivumäärä sekä Spiral-kuvakirjassa kirjan koko.

Mistä voin tilata kuvakirjasen?

Kuvakirjanen on tilattavissa ifolor-sovelluksella Androidille - puhelimella ja tabletilla sekä ifolor Designer -sovelluksella Windowsille.

Voinko poistaa kirjan takakannessa olevan ifolor-logon?

Kirjan logon alle tulostuu yksilöllinen tilausnumero, joten tämä ei valitettavasti ole mahdollista.

Voinko suunnitella kuvakirjaani usealla eri tietokoneella?

Kyllä, tämä onnistuu netissä tilattaessa. Tallennuksen jälkeen voit muokata kuvatuotettasi myös toisella laitteella.

Voinko lisätä PDF-tiedostoja kuvakirjaani?

Pdf-tiedostoja ei valitettavasti ole mahdollista lisätä tilauskanaviimme. 

Näkyvätkö tyhjät kuvapaikat tai tekstikentät valmiissa kirjassa?

Tyhjäksi jätetyt kuvapaikat ja tekstikentät eivät näy valmiissa kirjassa.

Kaikki tilauskanavamme ilmoittavat ennen ostoskoriin lisäämistä, mikäli kirjassa on tyhjiä paikanvaraajia.

Kirja kannattaa tarkistaa huolellisesti ennen tilaamista. Kirjan sivut, joita ei täytetä, tulostuvat tyhjinä.

Voinko luoda kirjastani PDF-tiedoston?

Kirjatilauksen yhteydessä on mahdollista tilata eBook Combi, joka on ePub -tiedostomuodossa.

Kirjasta ei voi tehdä PDF-tiedostoa.

Mitä eroa on Designer-ohjelmalla ja netissä tehdyllä kuvakirjalla?

Designer- ohjelmalla tehdyn kirjan voit tallentaa omiin projekteihin, jolloin kirjan tekemisellä ei ole aikarajaa. Ohjelmalla voit muokata kuvapaikkoja ja tekstikenttiä, ja voit myös vaihtaa jo aiemmin tehdyn kirjan mallia toiseen sekä siirtää kirjan aukeamia. Lisäksi ohjelmassa on paljon muitakin ominaisuuksia, joita ei ole sivuilla tilattaessa.

HUOM! Mikäli olet aloittanut kuvakirjan teon esimerkiksi sivuilla, sama kuvakirja ei näy Designer-ohjelmassa tai sovelluksessa.

  Nettisivut ifolor Designer
Suunnittele ja muokkaa omia sivupohjia

✔️
Tallenna omat sivu- ja aukeamamallipohjasi
(kirjamallikohtaista) 
✔️
Lisää tekstiä minne tahansa ✔️
Aseta tekstille oletusfontti ✔️
Hyväksyy PNG-tiedostot  ✔️
Jaa kuvakirjasi ✔️
Muuta kuvapaikkoja vapaasti ✔️
Työskentele offline-tilassa ✔️
Vaihda aukeamien paikkaa ✔️
Vaihda kuvakirjamallia  ✔️
Kopioi kuvakirjaprojekti ✔️
     
     
Siirrä kuvakirja toiselle koneelle (vaatii saman käyttöjärjestelmän) ✔️
Apuviivat ja apuruudukot ✔️
Tarkista kieliasu ✔️
     
Kuvakirjaopas ✔️
     
     
Projektin tallennusaika 14 päivää viimeisimmästä tallennuksesta Rajoittamaton
Projektin tallennuspaikka Online/ifolorin palvelin Paikallinen levy 
Nettiyhteys Tarvitaan Tarvitaan vain tilattaessa, ei suunnitteluvaiheessa
     
Ohjelman asennus Ei vaadi asennusta Vaatii asennuksen
Miten teen kuvakirjan?

Kokoa ensin kaikki kuvat laitteelle, jolla haluat kirjan tehdä. Kuvakirja aloitetaan valitsemalla kirjamalli, sivumäärä sekä kirjamallista riipuen kannen ja sisäsivujen materiaalin. Siirrä kuvat kuvapaikoille yksitellen, ja rajaa ne halutunlaisiksi. Suosittelemme tekemään kirjat ifolor Designer -ohjelmalla.

eBook Combi

Mikä on eBook Combi?

Voit tilata kuvakirjastasi sähköisen version (ifolor eBook Combi) kuvakirjatilauksesi yhteydessä. Se tehdään ePub-formaattiin. Voit katsella sähköistä kuvakirjaasi missä vain: tietokoneella, tabletilla tai puhelimella.

Milloin saan tilaamani eBook Combin?

eBook Combi lähetetään tilauksessa antaamaasi sähköpostiosoitteeseen, kun kirjasi on valmistunut tuotannosta. Tulet saamaan eBook Combin ennen kuin fyysinen kuvakirjasi saapuu sinulle.

Voinko tilata eBookin jälkikäteen?

eBook Combi -tilaus tehdään samassa tilauksessa fyysisen kuvakirjan kanssa. Teknisistä syistä johtuen sen tilaaminen jälkikäteen ei valitettavasti ole mahdollista.

Kuinka kauan eBook on ladattavissa saamastani linkistä?

eBook Combi -linkki on voimassa 30 vuorokautta sähköpostin vastaanottamisesta.

Miksi en näe kirjani kansia selatessani eBookia?

Valitettavasti käytettävissä olevat epub-tiedostojen lukusovellukset näyttävät etukannet vain itse kirjastossa eikä takakansia laisinkaan.

Miten avaan eBookin?
Miten avaan eBookin Windows-laitteella?

Windows- käyttäjille suosittelemme Readium-nimistä sovellusta, joka on ladattavissa Google Chrome -selaimelle.

1. Voit ladata sen täältä http://www.google.com/chrome/

2. Lisää selaimeen Readium-lisäosa täältä »

3. Valitse "Add to Chrome" ja "Add app".

4. Avaa Readium ja lisää uusi kirja klikkaamalla oikean yläkulman +-merkkiä ja valitse kohdasta "Choose files from local file" tallentamasi .epub-tiedosto laitteeltasi.

5. Tämän jälkeen pääset lukemaan kirjaasi. Voit vaihtaa Readiumi-näkymän aukeamaksi, kun valitset kirjan sivulla ollessasi oikean yläkulman "Options"-kohdasta Display format: Double Pages.

Miten avaan eBookin iOS-laitteella?

Pääset selaamaan eBookia Applen laitteilla kun sinulla on iBooks/Kuvat -lukusovellus.

Miten avaan eBookin Android-laitteella?

Android-käyttäjille suosittelemme Play-kaupasta ladattavaa "Google Play Kirjat"-sovellusta.

Valokuvat

Miksi kuvani ovat erikokoiset?

Valmistamme digikuvista tehtävät valokuvat automaattisesti kuvatiedostojen mittasuhteiden eli kuvasuhteen mukaan.

Kokoja ovat 10 x 10–18 cm, 11 x 11–17 cm, 13 x 13–19 cm tai 20 x 20–30 cm.

Tilausvaiheessa voit valita kuvan lyhyemmän sivun mitan, esimerkiksi 10 cm. Kuvan pitempi sivu määräytyy kuvaushetkellä kamerassa olevasta asetuksesta eli kuvasuhteesta. Tällä tavalla varmistamme sen, ettei kuvastasi rajaudu mitään pois.

Miten lasken kuvien kuvasuhteen?

Standardeja kuvasuhteita ovat:
3:4 → kuvakoko: 10 cm x 13 cm
2:3 → kuvakoko: 10 cm x 15 cm
16:9 → kuvakoko: 10 cm x 18 cm
Kuvasuhteet on helppo muuttaa kameran asetuksista.

Jos kuvasi pikselit ovat esimerkiksi: 3264 x 2448, saat kuvasuhteen selville jakamalla suuremman luvun pienemmällä esimerkiksi: 3264/2448= 1,33 Jakoluku kertoo kuvasuhteesi.

Alla on esimerkkejä kuvasuhteista:
3:4=1,33 eli 10x13
2:3=1,5 eli 10x15
16:9 =1,77 eli 10x18

Miksi kuvakoot ilmoitetaan muodossa 10-koko, 11-koko, 13-koko, 20-koko?

Tilausvaiheessa voit valita kuvan lyhyemmän sivun mitan, esimerkiksi 10 cm tai 13 cm. Tämän takia kuvakoko on nimetty lyhyemmän, valittavan mitan mukaan. Kuvan pitempi sivu määräytyy kuvaushetkellä kamerassa olevasta asetuksesta eli kuvasuhteesta. Tällä tavalla varmistamme sen, ettei kuvastasi rajaudu mitään pois.

Miten asetan tai muutan kamerani kuvasuhteen?

Kuvasuhteen kameraan voit muuttaa kameran asetuksista.

Android puhelimissa on usein oletuksena valittuna 16:9 laajakuvasuhde. Nämä kuvat valmistuvat 10x18 kokoon (10-koossa). 11, 13 sekä 20-koon kuvissa, kuviin jää valkoiset reunat/marginaalit.

Enemmistö pienemmistä pokkarikameroista sekä iPhone-puhelimet ottaa kuvatiedostoja, joissa kuvan pidempi sivu on 1,33 kertaa lyhyttä sivua pidempi, eli kuvatiedoston mittasuhteet ovat 1:1,33 (toisin ilmaistuna 3:4). Tämän mittasuhteen kuvatiedostoista valmistuu 10x13, 11x15, 13x17 ja 20x27 cm kuvia.

Sen sijaan jos kuvatiedostojen mittasuhde on 1:1,5 (2:3), valmistuvat kuvat 10x15, 11x17, 13x19 tai 20x30 cm kokoon. Lähes kaikki järjestelmäkamerat tuottavat suoraan näitä kuvia.

Mikäli kuva on otettu 1:1 asetuksella, valmistuu kuva 10x10, 11x11, 11x13 sekä 20x20cm- kokoon, eli neliön muotoiseksi. Nämä kuvat on yleisesti otettu puhelimella.

Voinko lisätä tekstiä tai reunuksia valokuviin?

Kuvatiedostoon voit lisätä tekstiä ja tehdä reunukset kuvankäsittelyohjelmalla, jolloin ne toistuvat myös valmiissa valokuvissa. Valotus- ja leikkausvaiheessa kuvan reunoilta rajautuu kuitenkin aina noin 0,5 - 2,0 mm, joten tärkeitä elementtejä ei kannata sijoittaa aivan kuvan reunaan. Kapeiden reunusten käyttöä ei samasta syystä suositella käytettävän, sillä ne saattavat leikkaantua pois.

Miten teetän värikuvat värifilmistä?

Valmistamme kaikkien filminvalmistajien 135-värifilmeistä huippulaatuiset kuvat kiiltävä- tai mattapintaisena. Yhden kuvan hinta on 0,29 €/kpl. Hintoihin lisätään filminkehitys (9,95 €/filmi) + posti- ja käsittelykulut painon mukaan, alk. 2,95 €.

Voinko tilata perinteisiä valokuvia negatiiveista?

Kehitämme perinteisiä valokuvia 135 - värifilmien negatiiveista. Lisätilauskuvat 10-koko 10x15 cm 0,35 €/kpl
Lisätilauskuvat 20-koko 20x30 cm 4,90 €/ kpl

Saako kertakäyttökamerasta teetettyä valokuvia?

Teetämme perinteiset valokuvat myös kertakäyttökameroista.Voit lähettää kertakäyttökameran yhteystiedoillasi varustettuna meille maksuttomaan osoitteeseen:

IFOLOR OY
TUNNUS 5002107
00003 VASTAUSLÄHETYS

Voinko lähettää digikuvat teetettäväksi CD:ltä tai muistitikulta?

Digikuvat on mahdollista toimittaa meille teetettäväksi muistitikulla, muistikortilla, CD:llä tai DVD:llä. Kuvien tulee olla jpeg-muodossa. Voit lähettää muistitikun, muistikortin, CD:n tai DVD:n yhteystiedoillasi varustettuna meille maksuttomaan osoitteeseen:

IFOLOR OY
TUNNUS 5002107
00003 VASTAUSLÄHETYS

Miten saan kehitettyä mustavalkoisia kuvia?

Kuvatuotteita tilatessa voit vaihtaa värilliset kuvat, tilauskanavasta riippuen, mustavalkoisiksi tilausvaiheessa. Valokuvatilauksessa se on mahdollista ifolor-sovelluksella iOS-laitteille, ja muussa tapauksessa värilliset kuvatiedostot on muutettava mustavalkoisiksi kuvankäsittelyohjelmalla ennen tilaamista. Retro- ja neliökuvia sen sijaan pystyy muuttamaan sivuillamme mustavalkoiseksi.

Saako diakuvista teetettyä valokuvia?

Emme valitettavasti kehitä diakuvista valokuvia.

Mistä saisin ideoita ja inspiraatiota valokuvilleni?

Inspiraatioartikkeleista löytyy paljon vinkkejä ja ajatuksia erilaisiin kuvien hyödyntämiseen ja kuvaamiseen liittyen. Katso vinkit!

Sisustus

Mitä sisustustuotteita teillä on valikoimissa?
Mitä kuvatiedostoja voin käyttää sisustustuotteisiin?

Netissä tilatessasi voit käyttää jpeg-kuvatiedostoja, ifolor Designer -ohjelma Windowsille hyväksyy PNG- sekä JPEG- kuvatiedostoja ja ifolor Designer -Mac-laitteelle hyväksyy JPEG-, TIFF-, PNG-, BMP- sekä HEIC tiedostoja.

Kuuluvatko kuvatuotteiden kiinnikkeet hintaan?

Meiltä tilattavat kuvatuotteet ovat valmiita ripustettavaksi. Ruuvit eivät sisälly toimitukseen.

Soveltuvatko kuvatuotteet ulkokäyttöön?

Emme suosittele sisustustuotteita ulkokäyttöön.

Mikä on taulusarja?

Haluatko parhaimman kuvasi esille erityisen näyttävästi? Taulusarjassa yksi kuva jaetaan automaattisesti kolmelle 40 x 60 cm pystytaululle.

Mitä eroa on julisteella ja tarrajulisteella?

Itseliimautuva tarrajuliste on helppo kiinnittää lähes mille tahansa pinnalle poistamalla julisteen takana oleva suojakalvo. Tarrajulisteen voi helposti irrottaa ja kiinnittää uudelleen. Kuvajuliste on näyttävän näköinen esimerkiksi kehystettynä.

Minkäkokoisia ovat suurimmat sisustustuotteet valikoimassanne?

Suurimmat taulut ja julisteet ovat 80 x 80 cm, 75 x 100 cm sekä taulusarja jossa on 3 kpl 40 x 60 cm kuvatulosteita.

Kuinka kauan kuvatuotteet pysyvät laadukkaina?

Suosittelemme välttämään korkeita lämpötiloja, ilmankosteutta sekä suoraa auringonvaloa, jotta sisustustuotteet säilyisivät vuosikymmeniä.

Missä väriavaruudessa (väriprofiilissa) kuvatiedostot tulee lähettää?

Kuvatiedostot tulee lähettää aina sRGB-väriavaruudessa (sRGB color space). Usein digikamerat käyttävät oletuksena sRGB-väriavaruutta, mutta joissakin edistyneemmissä digikameroissa tai kuvankäsittelyohjelmissa on mahdollista valita esimerkiksi Adobe RGB-väriavaruus. Tuotteen, jonka kuvat ovat Adobe RGB-väriavaruudessa, värit voivat toistua hailakoina ja vääristyneinä. Suosittelemme muissa kuin sRGB-väriavaruudessa olevien kuvien muuntamista (convert) sRGB-väriavaruuteen ennen lähettämistä.

Mitä resoluutiovaroitus tarkoittaa?

Mikäli kuvatiedoston resoluutio ei ole riittävä, ohjelmamme ilmoittaa siitä. Tuolloin kuvatuotteesta tulee epätarkka ja rakeinen. Toki voit tilata taulun resoluutiovaroituksesta huolimatta, kts. tyytyväisyystakuu.

Mitä kannattaa ottaa huomioon sisustustuotetta tilatessa?

Aloita miettimällä, haluatko matta- vai kiiltäväpintaisen sisustustuotteen ja onko kuvatiedosto mustavalkoinen vai värillinen. Lisäksi suosittelemme ottamaan huomioon ripustuspaikan, seinämateriaalin, sisustustuotteen ripustuksen ja tuotteen koon.

Kuvalahjat

Mitä kuvalahjoja voin tilata ifolorilta?
Mistä näen puhelinkuorien mallit?

Kaikki mallit löydät osoitteessa ifolor.fi/kuvalahjat/puhelimen-suojakuoret »

Voinko ostaa lahjakortin ifolorille?

Kyllä voit. Meiltä on mahdollista tilata 20 €, 50 € ja 100 € lahjakortteja. 

Minkä kokoisia palapelejä valmistatte?

Kuvapalapelejä on tilattavissa neljässä eri koossa:
50 palan palapeli: 20 x 30 cm
196 palan palapeli: 30 x 45 cm
500 palan palapeli: 54 x 40 cm
1000 palan palapeli: 68 x 44 cm

Voiko kuvamukin pestä astianpesukoneessa?

Kauneuden lisäksi arvostamme myös käytännöllisyysttä, joten ehdottomasti kyllä. Kuvamukit voi pestä huoletta astianpesukoneessa.

Mistä materiaalista kuvamuki on tehty?

Kuvamuki on tehty elintarvikekäyttöön sopivasta korkealaatuisesta keramiikasta.

Voiko kuvamukin lähettää suoraan lahjansaajalle?

Kyllä voi. Tilauksen toimitus- ja laskutusosoitteen voi määritellä erikseen. Toimitamme tilaukset vain Suomeen.

Kuvakalenterit

Kuinka monta kuvaa saan lisättyä kalenteriin?

Lisättävissä olevien kuvien määrä riippuu tilauskanavasta ja kalenterin mallista. Osassa malleista on mahdollista lisätä useamman kuvapaikan sivupohjia.

Mitä materiaalia kuvakalenterit ovat?
Seinä- ja panoraamakalenteriin on mahdollista valita kiiltävät tai silkkimatat sivut. Muut kalenterit valmistamme vain silkkimattana. Paperin paino on 200 g/m².
Minkä kokoisia seinäkalenterit ovat?

A3, A4 ja neliönmallinen 21 x 21 cm ovat tilattavissa olevat seinäkalenterikoot.

Onko kalenterissa tilaa omille merkinnöille?

Seuraaviin kalenterimalleihin on mahdollista tehdä kynällä omia merkintöjä:

Huom! Silkkimattapaperiin on mahdollista tehdä kynällä merkintöjä.

Kuvakortit

Kuinka suuri jättikortti on?

Jättikortti sekä jättitaitekortti ovat kokoa A4 eli 29,7 x 21,0 cm.

Voinko lähettää postikortin ulkomaille?

Kyllä, postikortin lähettäminen ulkomaille onnistuu ifolor-sovelluksella (tuote Postikortti, suoraan postiin) jolloin postikortti toimitetaan suoraan vastaanottajalle.

Kuuluvatko kirjekuoret korttien hintaan?

Kirjekuoret kuuluvat kaikkiin muihin korttimalleihin lukuunottamatta postikortteja.

Mistä löydän yksittäin tilattavien taitekorttien hinnat?

Taitekorttien hinnat voit tarkastaa täältä. Alkaen-hinta määräytyy yksittäin tilattavan kortin kappalemäärän mukaan.

Miten suunnittelen pääsiäiskortin?

Nettisivuiltamme löytyy useita valmiita korttipohjia pääsiäiseen. Lisää vain oma kuva ja teksti ja tilaa.

Miten suunnittelen äitienpäiväkortin?

Nettisivuiltamme löytyy useita valmiita korttipohjia äitienpäivään. Lisää vain oma kuva ja teksti ja tilaa.

Miten suunnittelen hääkutsut?

Nettisivuiltamme löytyy useita valmiita korttipohjia hääkutsuihin. Lisää vain oma kuva ja teksti ja tilaa. 

Miten suunnittelen kiitoskortit?

Nettisivuiltamme löytyy useita valmiita korttipohjia kiitoskortteihin. Lisää vain oma kuva ja teksti ja tilaa.

Miten suunnittelen ystävänpäiväkortin?

Nettisivuiltamme löytyy useita valmiita korttipohjia ystävänpäiväkortteihin. Lisää vain oma kuva ja teksti ja tilaa. 

Miten suunnittelen joulukortit?

Nettisivuiltamme löytyy useita valmiita korttipohjia joulukortteihin. Lisää vain oma kuva ja teksti ja tilaa.

Tilauskanavat

Nettisivut

Miten voin kirjautua sivuille?

Pääset kirjautumaan sivuille sivun ylälaidassa olevasta "Kirjaudu"-kohdasta tai puhelimella/tabletilla vasemmasta yläkulmasta aukeavasta valikosta. Tilaaminen on mahdollista myös ilman rekisteröitymistä.

Miten vaihdan salasanani sivuille?
Salasanan voit vaihtaa "kirjaudu" otsikon alta ja valitsemalla "vaihda salasana".
Voinko vaihtaa kirjamallia, vaikka olen jo aloittanut kirjaprojektin?

ifolor Designer -ohjelmalla aloitetuissa kirjaprojekteissa voit vaihtaa mallia lennosta.

Huom! ifolor Designer -ohjelma sekä ifolor-sovellus tallentavat kaikki projektit laitekohtaisesti. Nettisivuilla aloittamasi kuvakirja ei näy Designer-ohjelmassa tai sovelluksessa. Netissä aloitettua kuvakirjan mallia ei voi vaihtaa.

Miten lisään tai poistan kirjan sivuja?

Voit lisätä sivuja kirjaan muokkaamisvaiheessa, klikkaamalla sivun oikeassa alareunassa "Muokkaa" - sanan oikealla puolella olevaa kuvaketta, jossa on kuusi pientä sivua. Vieritä alasvetovalikkoa alaspäin ja klikkaa kuvaketta, jossa on +-merkki. Tämän jälkeen klikkaa "ok"-painiketta.

Voinko netissä siirtää kirjan sivujen paikkaa?

ifolor Designer -ohjelmalla ja sovelluksella aloitetuissa kirjaprojekteissa voit siirtää aukeamien paikkaa, ei yksittäisten sivujen. Netissä aloitettua kuvakirjan sivuja tai aukeamia ei voi siirtää.

Voinko tallentaa tuotteeni netissä?

Netissä on mahdollista tallentaa kaikki kuvatuoteprojektit kahdeksi viikoksi. Löydät tallentamasi tuotteet kirjautumalla sivuille ja valitsemalla otsikon "Tuotteeni". Tallennusaikaa on mahdollista jatkaa kun käy muokkaamassa tallessa olevaa tuotetta ja tallentamalla sen uudestaan. Huom! Ei koske digikuvia.

Kuinka kauan tallentamani tuotteet säilyvät netissä?

Tallentamasi tuotteet säilyvät sivuilla kaksi viikkoa. Tallennusaikaa on mahdollista jatkaa, kun käy muokkaamassa tallessa olevaa tuotetta ja tallentamalla sen uudestaan.

Huom! Ei koske digikuvia.

Voinko jatkaa netissä tallentamaani kuvakirjaa toisella laitteella?

Tallennuksen jälkeen voit muokata kuvatuotettasi myös toisella laitteella kirjautumalla palveluumme sivuillamme.

Miksi en löydä tallentamaani kuvakirjaa sivuilta?

Onpa harmillista. Syynä on todennäköisesti se, että tallennuksesta on kulunut yli kaksi viikkoa tai projektin tallentaminen on unohtunut.

Miksi kuvien lataus sivuille kestää niin kauan?

Asian ratkaisemiseksi voit kokeilla alla olevia vaihtoehtoja:

  • Tarkista että kuvasi ovat jpeg- tai jpg- muodossa.
  • Voit kokeilla selaimen välimuistin tyhjennystä
  • Voit kokeilla tehdä tilausta toisella selaimella, esimerkiksi Google Chrome
  • Tarkista nettiyhteytesi
Mitä resoluutiovaroitus tarkoittaa?

Ohjelmamme ilmoittaa, mikäli kuvatiedoston resoluutio ei ole riittävä. Mikäli ohjelmamme varoittaa huonosta resoluutiosta, tulee kuvasta tällöin epätarkka ja rakeinen. Mikäli kuitenkin haluat tilata tuotteen resoluutiovaroituksesta huolimatta, ei kaupanpurkuoikeutta enää ole.

Miten kuvat tulostuvat kuvapaikkaan?

Asettele ja rajaa kuvat itse kuvapaikalle siten, että kaikki kuvassa olevat tärkeät elementit tulevat näkyviin, esim. henkilöiden kasvot, lemmikin häntä jne.

ifolor Designer -ohjelma Windowsille

Mistä voin ladata ifolor Designer -ohjelman?

Voit ladata ifolor Designer -ohjelman sivuiltamme osoitteessa ifolor.fi/lataa-ohjelmia.

Mistä löydän tekemäni kuvakirjan ohjelmasta?

Ifolor Designer tallentaa kaikki projektit koneesi kovalevylle. Löydät projektisi kohdasta "Omat projektit".

Miksi Designer-ohjelma hidastelee?

Tarkista ohjelmasta onko ohjelmasta saatavilla päivitystä. Nettiyhteyden nopeus, kuvien koko ja määrä sekä netin paikalliset ruuhkat ja ongelmat vaikuttavat lähetyksen nopeuteen.

Voinko lisätä tai poistaa sivuja ifolor Designer-ohjelmalla?

Saat muutettua sivumäärän ylhäältä vasemmalta, kohdasta 'Kirja'-> 'Muuta ominaisuuksia'.

Voiko ohjelmassa siirtää jo valmiiden sivujen paikkaa?

ifolor Designer -ohjelmalla aloitetuissa kirjaprojekteissa voit siirtää aukeamien paikkaa, ei yksittäisten sivujen. Aukeamien paikkaa siirrät vasemmassa palkissa, kun kohta "Kirja"-on valittuna, tällöin ohjelma näyttää kirjan aukeamat allekkain.

Siirrä aukeamia raahaamalla ne haluttuun kohtaan listassa, eli tartu hiirellä aukeamaan ja raahaa aukeama sivut-palkissa ylöspäin tai alaspäin ja päästä, kun aukeama on oikeassa kohdassa.

Olen aloittanut kirjaprojektin, mutta haluan vaihtaa kirjamallia?

Voit vaihtaa kirjamallin projektin ollessa auki klikkaamalla ylhäältä "Tiedosto". Esiin tulee alasvetovalikko ja täältä klikataan "Vaihda kirjamalli".

Onko ohjelmassa mahdollista jakaa kuvakirjasta katseluversio?

Kyllä vain. Avaa kirja Designerissa, klikkaa vasemmassa yläreunassa olevaa "Tiedosto"-kohtaa, ja valitse "Jaa kuvakirja".

Onko ohjelman kautta mahdollista tilata tuotteita muualle kuin Suomeen?

Ohjelma on maakohtainen ja toimitusmaan valinta tehdään ohjelman latauksen yhteydessä.

Ohjelma antaa resoluutiovaroituksen, mitä se tarkoittaa?

Ohjelmamme ilmoittaa, mikäli kuvatiedoston resoluutio ei ole riittävä. Mikäli ohjelmamme varoittaa huonosta resoluutiosta, tulee kuvasta tällöin epätarkka ja rakeinen. Mikäli kuitenkin haluat tilata tuotteen resoluutiovaroituksesta huolimatta, ei kaupanpurkuoikeutta enää ole. 

Voinko jatkaa aloittamaani kirjaa toisella tietokoneella?

Kyllä voit. Oletuksena kirjan tiedot tallentuvat kovalevylle Documents/Tiedostot- kansioon -> C:\Users\KÄYTTÄJÄ\Documents\ifolor\Photobooks-kansioon. Photobooks-kansiossa löydät kirjan/kirjojen nimeä kantavan kansion, esim. ”Deluxe, A4 pysty ”.

Jotta saat tiedoston kopioitua, klikkaa tätä hiiren oikealla, ja valitse ”Kopioi”.

Avaa tämän jälkeen muistitikku, ja liitä kopioitu kirjaprojekti siihen. Voit tehdä sen joko näppäinyhdistelmällä CTRL + V, tai klikkaamalla hiiren oikealla ja valitsemalla ”Liitä”.

Kun liität muistitikun uuteen tietokoneeseen, tulee kopioitu tiedosto liittää toisessa koneessa samaiseen Photobooks-kansioon, eli C:\Käyttäjät\”Käyttäjänimi\Tiedostot\Ifolor\Photobooks

Jotta oletuskansio mainitusta polusta löytyy tulee toisella koneella olla jo asennettuna Designer-ohjelma.

Kun tämä on tehty, avaa Designer-ohjelma. Kirjaprojektin pitäisi nyt näkyä Designer-ohjelmassa, ja olla siellä avattavissa, muokattavissa tai tilattavissa.

Ohjelma ei päästä tilauksessa eteenpäin, vaikka olen tarkastanut tuotteeni, eikä "OK" painike aktivoidu. Mitä voin tehdä?

Ongelma johtunee näytön asetuksistasi. Designer-ohjelma ei toimi optimaalisesti, mikäli näytön koko ei ole oletus-asetuksella eli "100%".

Tarkista ja korjaa tilanne näin (Windows 10):

Klikkaa työpöytää hiiren oikealla painikkeella ja valitse "Näytön asetukset/Display settings". Säädä näytön koko asetukselle "100%"(Suositeltu/Recommended), kohdassa "Muuta tekstin kokoa, sovelluksia ja muita kohteita/Change the size of text, apps and other items" klikkaamalla vetovalikossa olevaa palkkia, ja raahaamalla tätä vasemmalle. Muutoksen jälkeen joudut kirjautumaan koneeltasi ulos. Tämän jälkeen, kun Designer-ohjelma avataan, pitäisi ongelman olla ratkaistu ja pääset etenemään tilauksessa.

Voinko luoda kirjasta kopion?

Voit luoda kirjasta kopion viemällä hiiren ohjelman aloitusnäkymässä olevan projektin päälle ja klikkaamalla oikealla olevaa neliölaatikkoa. Valitse pudotusvalikosta "luo kopio".

ifolor Designer Macille. Ohjeet ovat ohjelmaversiolle 4.0 ja sitä uudemmalle.

Mistä voin ladata ifolor Designer -ohjelman Macille?

Voit ladata ifolor Designer -ohjelman sivuiltamme tai AppStoresta.

Mistä löydän tekemäni kuvakirjan ohjelmasta?

Ifolor Designer tallentaa kaikki projektit koneesi kovalevylle. Löydät projektisi kohdasta "omat projektit".

Miksi Designer-ohjelma hidastelee?

Tarkista ohjelmasta onko ohjelmasta saatavilla päivitystä. Nettiyhteyden nopeus, kuvien koko ja määrä sekä netin paikalliset ruuhkat ja ongelmat vaikuttavat lähetyksen nopeuteen.

Miten voin listä ja poistaa sivuja ifolor Designer -ohjelmassa?

Vaihdat sivumäärää helposti ohjelman vasemmasta alareunasta.

Oletuksena näkyvän sivumäärän oikealla puolella on pienet mustat kolmiot (vetovalikot), josta sivumäärän voi valita.

Voiko ohjelmassa siirtää jo valmiiden sivujen paikkaa?

ifolor Designer -ohjelmalla aloitetuissa kirjaprojekteissa voit siirtää aukeamien paikkaa, ei yksittäisten sivujen. Aukeamien paikkaa siirrät klikkaamalla "Sivut"- kohdassa, joka löytyy muokattavan kuvakirjan yläpuolella.

Siirrä aukeamia raahaamalla ne haluttuun kohtaan listassa, eli tartu hiirellä aukeamaan ja raahaa aukeama sivut-palkissa oikealle tai vasemmalle ja pudota, kun aukeamien väliin tulee iso viiva näkyviin.

Voinko vaihtaa kirjamallia?

Voit vaihtaa kirjamallin projektin ollessa auki klikkaamalla kirjamallin perässä olevasta i-painikkeesta ja kohdasta "Vaihda kirjamalli".

Voiko ohjelmassa tallentaa tietyn fontin?

Kyllä voi. Tuplaklikkaa muokkausnäkymässä tekstipaikkaa, ja valitse sitten ylös tulevasta valikosta kynäikoni, niin pääset laajennettuun tekstieditoriin.

Valitse sieltä haluttu fontti ja koko ja paina vasemmalta Tallenna tekstityyli, jonka jälkeen klikkaat Muista tekstityyli -laatikkoa.

Saat sen myös halutessasi pois samalla tapaa klikkaamalla laatikossa näkyvää, tallennettua fonttia ja valitsemalla Unohda tekstityyli.

Onko ohjelmassa mahdollista jakaa kuvakirjaa?

Voit jakaa kuvakirjasta sähköisen linkin projektin ollessa auki. Klikkaa kirjamallin perässä olevaa i-painikketta ja klikkaa “Jaa kuvakirja”.

Olen valinnut väärän toimitusmaan Mac Designer-ohjelmassa. Voinko vaihtaa sen?

Kyllä voit. Avaa Finder. Valitse ohjelmat (apps). Valitse näppäinyhdistelmä Shift + Control + Command. Tuplaklikkaa ifolor Designer-kuvaketta ja pääset vaihtamaan toimitusmaata.

Ohjelma antaa resoluutiovaroituksen, mitä se tarkoittaa?

Ohjelmamme ilmoittaa, mikäli kuvatiedoston resoluutio ei ole riittävä. Mikäli ohjelmamme varoittaa huonosta resoluutiosta, tulee kuvasta tällöin epätarkka ja rakeinen. Mikäli kuitenkin haluat tilata tuotteen resoluutiovaroituksesta huolimatta, ei kaupanpurkuoikeutta enää ole.

Voinko jatkaa aloittamaani kirjaa toisella tietokoneella?

Kirjat tallentuvat koneen kiintolevylle. Voit kopioida kirjaprojektin kiintolevyltä muistitikulle viemällä hiiren ohjelman aloitusnäkymässä olevan projektin päälle ja klikkaamalla hiiren kakkospainiketta. Saat pudotusvalikon, josta valitaan “näytä finderissa”. Jotta voit avata projektin, tulee toisella koneella olla jo asennettuna Designer-ohjelma.

Voinko luoda kirjasta kopion?

Voit luoda kirjasta kopion viemällä hiiren ohjelman aloitusnäkymässä olevan projektin päälle ja klikkaamalla hiiren kakkospainiketta. Saat pudotusvalikon, josta löytyy “luo kopio”.

Kuvien asettelu

Asettele ja rajaa kuvat itse kuvapaikalle siten, että kaikki kuvassa olevat tärkeät elementit tulevat näkyviin, esim. henkilöiden kasvot, lemmikin häntä jne.

ifolor-sovellus iOS-laitteille

Mistä voin ladata ifolor-sovelluksen iOS-laitteelle?

Voit ladata ifolor-sovelluksen iOS-laitteelle AppStoresta.

Miksi ifolor-sovellus hidastelee?

Suosittemme tarkistamaan, että sinulla on uusin versio sovelluksestasi. Voit tarkistaa sen AppStoresta. Jos tiedonsiirto ei onnistu, voi ongelma johtua nettiyhteyden hitaudesta tai puhelimen muisti voi olla vähissä. Voit myös kokeilla sammuttaa ja käynnistää laite uudelleen.

Miten voin muuttaa kirjan sivumäärää ifolor- sovelluksessa?

iPhonelle asennetulla ifolor-sovelluksella vaihdat sivumäärän seuraavalla tavalla: Kun kirja on auki, valitse sovelluksen oikeasta yläkulmasta kuvake jossa on 3 pistettä. Valitse sen jälkeen "Asetukset", ja vaihda sivumäärä.

iPadille asennetulla ifolor-sovelluksella vaihdat sivumäärän seuraavalla tavalla: Kun kirja on auki, valitse sovelluksen oikeasta yläkulmasta "Asetukset" (kuvake, jossa on allekkain kaksi vaakasuoraa palkkia) ja vaihda sivumäärä.

Miten voin siirtää kirjan sivuja ifolor-sovelluksessa?

Sovelluksessa voit siirtää aukaman paikkaa raahaamalla aukeaman haluttuun kohtaan listassa.

Voinko vaihtaa kirjamallia ifolor-sovelluksessa?

Kirjamallin vaihto on mahdollista ifolor Designer -ohjelmassa. Sovelluksessa se ei ole mahdollista.

Voinko vaihtaa toimitusmaata?

Toimitusmaan vaihto on mahdollista. Avaa sovellus ja valitse vasemmasta ylänurkasta kuvake, jossa on 3 viivaa allekkain ja valitse täältä asetukset. HUOM! Tilaus- ja toimitusosoitteen on oltava samassa maassa.

Mitä huono resoluutio -varoitus tarkoittaa?

Ohjelmamme ilmoittaa, mikäli kuvatiedoston resoluutio ei ole riittävä. Mikäli ohjelmamme varoittaa huonosta resoluutiosta, tulee kuvasta tällöin epätarkka ja rakeinen. Mikäli kuitenkin haluat tilata tuotteen resoluutiovaroituksesta huolimatta, ei kaupanpurkuoikeutta enää ole.

Kuvien asettelu

Kuvat tulee asetella ja rajata itse kuvapaikalle siten, että kaikki kuvassa olevat tärkeät elementit tulevat näkyviin, esim. henkilöiden kasvot, lemmikin häntä jne.

ifolor-sovellus Androidille

Mistä voin ladata ifolor-sovelluksen Androidille?

Voit ladata ifolor- sovelluksen Android-laitteellesi Play-kaupasta.

Miksi ifolor-sovellus hidastelee?

Suosittemme tarkistamaan, että sinulla on uusin versio sovelluksestasi. Voit tarkistaa sen Play-kaupasta. Jos tiedonsiirto ei onnistu, voi ongelma johtua nettiyhteyden hitaudesta tai puhelimen muisti voi olla vähissä. Voit myös kokeilla sammuttaa ja käynnistää laite uudelleen.

Miten voin muuttaa kirjan sivumäärää ifolor- sovelluksessa?

Androidille asennetulla ifolor-sovelluksella vaihdat sivumäärän seuraavalla tavalla:

  • Avaa kirjaprojektisi ja klikkaa ylhäällä keskellä olevista kahdesta kuvakkeesta oikeanpuoleista kuvaketta.
  • Vieritä alas viimeiselle aukeamalle ja valitse lisää tai poista sivuja.
Miten voin siirtää kirjan sivuja ifolor-sovelluksessa?

Voit siirtää ainoastaan kirjan aukeamia pitämällä aukeaman päällä sormea ja liikuttamalla sitä haluttuun paikkaan.

Voinko vaihtaa kirjamallia ifolor-sovelluksessa?

Kirjamallin vaihto on mahdollista ifolor Designer -ohjelmassa. Sovelluksessa se ei ole mahdollista.

Miten voin vaihtaa toimitusmaan?

Klikkaa vasemmalta ylhäältä hampurilaisvalikkoa ja valitse "asetukset". Täältä pääset valitsemaan toimitusmaan. HUOM! Tilaus- ja toimitusosoitteen on oltava samassa maassa.

Mitä resoluutiovaroitus tarkoittaa?
Ohjelmamme ilmoittaa, mikäli kuvatiedoston resoluutio ei ole riittävä. Mikäli ohjelmamme varoittaa huonosta resoluutiosta, tulee kuvasta tällöin epätarkka ja rakeinen. Mikäli kuitenkin haluat tilata tuotteen resoluutiovaroituksesta huolimatta, ei kaupanpurkuoikeutta enää ole.
Kuvien asettelu

Kuvat tulee asetella ja rajata itse kuvapaikalle siten, että kaikki kuvassa olevat tärkeät elementit tulevat näkyviin, esim. henkilöiden kasvot, lemmikin häntä jne.

Asiakastiedot

Miten tilaan tai peruutan uutiskirjeen?

Voit tilata uutiskirjeen täältä »

Jos haluat perua uutiskirjeen, tee se sähköpostiisi tulleen uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.

Jos haluat muuttaa sähköpostiosoitteen, johon uutiskirje tulee: peru vanhaan sähköpostiisi tullut uutiskirje kirjeen lopussa olevasta linkistä. Tämän jälkeen tilaa uutiskirje uudella sähköpostiosoitteella osoitteessa http://www.ifolor.fi/uutiskirje.

Asiakastietojen poisto

Ota yhteyttä Ifolorin tietosuojavastaavaan: tietosuojavastaava@ifolor.fi.

Kauanko tilaukseni on ifolorilla tallessa?

Tilaukset säilyvät järjestelmässämme 30 päivää niiden valmistumisesta.

Miten tilaan kuvapussin?

Voit tilata kuvapussin alla olevasta linkistä.

Voinko peruuttaa tilaukseni?

Tilauksen peruuttaminen tai muuttaminen ei ole mahdollista tilauksen vahvistamisen jälkeen, koska sopimus koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi.

Tilaus ja toimitus

Kuinka pitkä toimitusaika on?

Voit tarkistaa keskimääräiset toimitusajat Toimitusajat-sivulta.

Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?

Tilauksen peruuttaminen tai muuttaminen ei ole mahdollista tilauksen vahvistamisen jälkeen, koska sopimus koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi.

Voinko tehdä lisätilauksen jo tekemästäni tilauksesta?

Tilauksesi valmistumisen yhteydessä saat sähköpostiisi valmistumisviestin joka sisältää myös lisätilauslinkin.

Voit lähettää valmistumisviestin ystävillesi sähköpostiin ja he voivat itse tilata linkistä tuotetta (poislukien valokuvat) 30:n päivän ajan.

Meillä tehdyt tilaukset säilyvät lisätilauksia varten 30 päivän ajan tilauksen valmistumisesta. Kun tilaat meiltä toisen henkilön tekemän tuotteen, muistathan aina pyytää alkuperäiseltä tilaajalta luvan tilaukseesi. 

Miten saan tilausvahvistuksen?

Tilausvahvistus toimitetaan tilauksessa ilmoitettuun sähköpostiin. Mikäli et saa tilausvahvistusta, suosittelemme tarkistamaan roskapostit sekä mahdollisen "tarjoukset"-kansion.

Miksi tilaukseni toimitetaan useassa eri lähetyksessä?

Tuotantomme on pitkälti automatisoitu varmistaaksemme eri tuotteille luvatut toimitusajat. Tilatut tuotteet valmistuvat eri tuotantolinjoilta eri aikaan. Tästä syystä ostokoriin tilatut tuotteet toimitetaan useana erillisenä lähetyksenä. 

Miten postikulut muodostuvat?

Postituskulut nousevat portaittain tilattujen tuotteiden perusteella. Ne sisältävät postikulut, pakkaustyön sekä pakkausmateriaalin. Automaation vuoksi emme valitettavasti voi yhdistää eri sovelluksilla tai eri aikaan tehtyjä tilauksia samaan postitukseen. Tilattaessa laskulla useampia tilauksia 6 tunnin sisällä saat 25 %:n edun seuraavan tilauksesi postituskuluista.

Voinko yhdistää kaksi eri tilausta?

Tilausten yhdistäminen ei ole mahdollista.

Voinko tilata ilman rekisteröitymistä?

Kyllä voit. Palvelu tosin mahdollistaa keskeneräisten tuotteiden tallentamisen myöhempää muokkausta ja tilausta varten. Huom! Tuotteet ovat tallessa 14 vuorokautta.

Voinko tilata tuotteita suoraan lahjan saajalle?

Kyllä voit. Tilausvaiheessa voit valita erillisen toimitusosoitteen, jolloin tuote toimitetaan suoraan vastaanottajalle. Mikäli maksutavaksi on valittu lasku, lasku toimitetaan tilaajan sähköpostiin.

Voinko muuttaa toimitusosoitteen jo tekemääni tilaukseen?

Olethan tässä tapauksessa yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mikä taho toimittaa tilaukseni?

Valtaosa tuotteista toimitetaan Postin kautta. Osan Uudenmaan, Lahden ja Heinolan, Turun, Salon sekä Oulun, Raahen, Kuusamon ja Rovaniemen alueen pienistä paketeista toimittaa Jakeluyhtiö Suomi. Jos toimitus koskee Jakeluyhtiö Suomea, saat tästä erillisen sähköpostin, kun tuote on lähdössä jakeluun.

Postin lähetykset toimitetaan pääosin pikkupaketteina postiluukkuun tai -laatikkoon arkipäivisin päiväpostin mukana. Mikäli lähetys ei mahdu postiluukkuun tai -laatikkoon, se toimitetaan vastaanottajan lähipostiin noudettavaksi. Saat tästä ilmoituksen ensisijaisesti tekstiviestillä.

Paketteina toimitetaan:

  • Kuvamukit ja SIGG-juomapullot 
  • Premium- ja Deluxe-kuvakirjat A3 ja 28x28 cm
  • Seinäkalenteri A3, kuukausikalenteri A3, perhekalenteri, panoraamakalenteri ja keittiökalenteri 
  • Sisustustaulut ja julisteet (paitsi juliste 20x30 cm ja canvas-taulu 20x30 cm, mikäli vain yksi taulu) Kehyskuvat 13x29 cm ja 20x25 cm

Saat paketin lähetystunnuksen sähköpostilla tai tekstiviestillä. Mikäli toimitus on toiseen osoitteeseen, saa vastaanottaja ilmoituksen kirjeitse.

Huomioithan, että Posti säilyttää postipaketteja VAIN viikon ajan (7 vrk) saapumisilmoituksesta. Sujuvan toimituksen varmistamiseksi ilmoitathan meille puhelinnumerosi tilauksen yhteydessä.

Voiko toimitusaikaan vaikuttaa?

Tilaukset valmistetaan tulojärjestyksessä ja isoissa työerissä, joten emme valitettavasti voi vaikuttaa yksittäisen tilauksen tuotantoaikaan.

Miten toimitatte tuotteet?

Toimitamme tilaukset pääosin pikkupaketteina postiluukkuun tai -laatikkoon arkipäivisin päiväpostin mukana. Mikäli lähetys ei mahdu postiluukkuun tai -laatikkoon, se toimitetaan vastaanottajan lähipostiin noudettavaksi. Saat tästä ilmoituksen ensisijaisesti tekstiviestillä.

Paketteina toimitetaan:

  • Kuvamukit ja SIGG-juomapullot 
  • Premium- ja Deluxe-kuvakirjat A3 ja 28x28 cm
  • Seinäkalenteri A3, kuukausikalenteri A3, perhekalenteri, panoraamakalenteri ja keittiökalenteri 
  • Sisustustaulut ja julisteet (paitsi juliste 20x30 cm ja canvas-taulu 20x30 cm, mikäli vain yksi taulu) Kehyskuvat 13x29 cm ja 20x25 cm

Saat paketin lähetystunnuksen sähköpostilla tai tekstiviestillä. Mikäli toimitus on toiseen osoitteeseen, saa vastaanottaja ilmoituksen kirjeitse.

Huomioithan, että Posti säilyttää postipaketteja VAIN viikon ajan (7 vrk) saapumisilmoituksesta. Sujuvan toimituksen varmistamiseksi ilmoitathan meille puhelinnumerosi tilauksen yhteydessä.

Mistä voin seurata tilaustani ja saada lähetystunnuksen?

Tilauksen valmistumista voit seurata täältä. Syöttämällä tilausnumero "tilauksen seuranta"-kenttään, saat näkyviin lähetystunnuksen sekä linkin postin sivuille. Huomioithan, että jos tilauksessasi on useita tuotteita tai erilaisia kokoja, ne saatetaan lähettää eri paketeissa eri aikaan jolloin saat usean lähetystunnuksen.

Jys

Postin lisäksi meillä on yhteistyökumppanina Jakeluyhtiö Suomi, jonka kirjejakelualueeseen kuuluu muun muassa Lahden seutu. Jos toimitus on Jakeluyhtiön Suomen toimesta, saat tästä erillisen sähköpostin, kun tuote on lähdössä jakeluun.

Maksutavat

Mitä maksutapoja on mahdollista käyttää?
Netissä voit valita maksutavaksi verkkomaksun, maksukortin tai laskun. Designer-ohjelmassa sekä sovelluksessa voit valita maksutavaksi laskun tai maksukortin/luottokortin. Lasku toimitetaan tilauksen mukana samassa laatikossa. Mikäli tilauksessa on erillinen toimitusosoite, lähetetään lasku tilaajan sähköpostiin.
Näkyykö tilaukseni laskulla arvonlisävero?

Kyllä näkyy.

Näkyykö laskullani y-tunnus?

Kyllä näkyy.

Olen maksanut laskuni kahdesti, mitä voin tehdä?

Mikäli sinulla herää kysymyksiä laskusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mistä löydän laskuni?

Lasku lähetetään tilauksen mukana samassa laatikossa. Mikäli tilauksesi toimitetaan useammassa lähetyksessä, on lasku yhdessä näistä lähetyksistä. Mikäli tilauksellasi on eri toimitusosoite, toimitetaan lasku tilaajan sähköpostiin. E-lasku on mahdollista tilata omasta verkkopankista. Mikäli sinulla herää kysymyksiä laskusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Miksi maksukehotus lähetetään sähköpostitse?

Mikäli emme ole saaneet suoritusta alkuperäisestä laskusta, lähetämme ensimmäisen maksuhuomautuksen tilauksessa ilmoitettuun sähköpostiin. Toisen maksuhuomautuksen lähetämme kirjeitse kotiin.

Alennukset ja etukoodit

Voinko yhdistää tarjouksia?

Tarjouksia ei voi valitettavasti yhdistää.

Haluan käyttää etukoodiani, mutta tilausjärjestelmä ehdottaa toista hintaa.

Mikäli sivuilla on parempi tarjous kuin etukoodilla, järjestelmämme ilmoittaa asiasta asiakkaalle.

Voinko käyttää etukoodia ja lahjakorttia samassa tilauksessa?

Kyllä voit netissä tilatessasi. Syötä ensin lahjakorttisi koodi ja tämän jälkeen mahdollinen etukoodi. Lahjakortin voi käyttää useammassa erässä. Lahjakortista jäävä arvo tallentuu asiakastilillesi ja voit käyttää arvoa seuraavan tilauksesi yhteydessä kun valitset maksutavaksi laskun. Et näe lahjakortin arvoa tilausvaiheessa, vaan vasta laskulla.

Miksi etukoodini ei toimi?

Tarkistathan etukoodisi tarjousehdot ja voimassaolo. Ota tarvittaessa asiakaspalveluun yhteyttä kertomalla etukoodi, tilattava tuote ja määrä.

Tarjousaika päättyi ennenkuin kerkesin tekemään tilauksen, voinko silti hyödyntää tarjousta?

Tarjoukset ovat voimassa aina tietyn ajan eikä tarjousta voi lisätä jälkikäteen.

Tyytyväisyystakuu

Sain viallisen tuotteen, mitä voin tehdä?

Ifolorin tyytyväisyystakuu koskee kaikkia ifolorin tuotteita. Takuu kattaa tuotteen valmistusvirheet sekä kuljetuksen aikana syntyneet vauriot. Virheellinen tuote tulee aina palauttaa. Teemme sinulle uuden vastaavanlaisen tuotteen veloituksetta. Olethan aina ensin yhteydessä asiakaspalveluun. 

Palautteet

Minne voin antaa palautetta?

Palautteesi on meille tärkeää. Asiakaspalvelumme on auki arkisin 9.00 - 17.00.

Löytyykö ifolor sosiaalisesta mediasta?
Missä Ifolor sijaitsee?

Suomessa Ifolor sijaitsee Keravalla.

Mistä löydän ifolorilla olevat avoimet työpaikat?

Ilmoitamme uusista työpaikoista täällä »

 

Tekniset ongelmat

Saan virheilmoituksen, kun lataan digikuvia sivuille.

Suosittelemme tekemään välimuistin tyhjennyksen. Mikäli tästä ei ole apua, niin suosittelemme vaihtamaan selainta. Valokuvien tilaus on istuntokohtainen, eikä kuvia voi tallentaa. Mikäli aikaa on kulunut jo tunti tai kaksi, kannattaa ladatut kuvat tilata. Kuvat pysyvät sivuston muistissa muutaman tunnin ajan.

ifolor Designer -ohjelma on jumiutunut.

Mikäli ohjelma ei päästä sinua eteenpäin, antaa ohjelma sinulle virheilmoituksen. Mikäli et pääse ohjelmassa eteenpäin, nappaa virheilmoitus talteen ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mitä kuvakorjailu tarkoittaa?

Meillä on käytössä automaattinen kuvakorjailu, mikä analysoi jokaisen kuvan ja tekee sen perusteella tarvittavia korjauksia kuvaan. Jokainen kuva saa sille räätälöidyn korjailun. Se vaikuttaa mm. terävöitykseen, kontrastiin, kirkkauteen ja väritasapainoon. Tällä varmistamme mahdollisimman laadukkaan lopputuloksen. Kuvakorjailun voi halutessaan ottaa pois käytöstä.

Kuvien asettelu

Kuvat tulee asetella ja rajata itse kuvapaikalle siten, että kaikki kuvassa olevat tärkeät elementit tulevat näkyviin, esim. henkilöiden kasvot, lemmikin häntä jne.

Mikä on kuvatiedostojen suositeltava minimitarkkuus?

Suositeltava minimitarkkuus valokuville on:

  • 10- ja 11-koko: noin 1024 x 768 pikseliä 
  • 13- ja 20-koko: noin 1600 x 1200 pikseliä 
  • Kuvatuotteille: noin 1600 x 1200 pikseliä. 
  • Isommissa tauluissa n. 3000x4000 pikseliä. 

Tilausohjelmat varoittavat mikäli resoluutio ei ole riittävä valittuun kokoon/tuotteeseen.