Ifolor-konserni keskittää valmistustoimintansa Sveitsiin

Ifolor-konserni on päättänyt keskittää kuvatuotteiden valmistustoiminsa Sveitsin Kreuzlingeniin, missä konsernin pääkonttori ja suurempi tuotantoyksikkö sijaitsevat. Valmistustoiminta Keravan tuotantoyksikössä päättyy vaiheittain tulevan kesän aikana ja toimipiste tullaan sulkemaan. Samalla yhtiö uudelleenorganisoi ja sopeuttaa muita toimintojaan.

Päätöksen ja toimintamallin muutoksen taustalla on erityisesti Keravan toimitilat, jotka ovat käymässä vanhaksi. Pitkällä tähtäimellä toiminnan jatkaminen Keravalla olisi edellyttänyt merkittäviä investointeja. Tämä on ollut meille suuri ja vaikea päätös, sanoo konsernin toimitusjohtaja Hannes Schwarz. Meillä on Keravalla ammattitaitoinen ja sitoutunut henkilöstö. Kreuzlingenin tehtaan kapasiteetti riittää kuitenkin palvelemaan myös pohjoismaisia asiakkaitamme. Keskittämällä varmistamme, että pystymme investoimaan uusimpaan teknologiaan, parantamaan edelleen tuotteiden laatua ja varmistamaan kilpailukykymme myös tulevaisuudessa, Schwarz jatkaa.

Ifolor Oy on käynyt henkilöstönsä kanssa talven aikana yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut. Neuvotteluiden piirissä on ollut yhteensä 54 työtehtävää. Päätösten myötä noin 40 työsuhdetta tullaan päättämään. Ifolor Oy jatkaa liiketoimintaansa Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Suomalaisia asiakkaita palvelee myös jatkossa asiantunteva asiakaspalvelutiimi molemmilla kotimaisilla kielillä. Muutokset eivät aiheuta keskeytyksiä asiakastilauksiin.

Lisätietoja Ifolor Group CEO Hannes Schwarz hannes.schwarz@ifolor.com tai soittopyyntö Ifolor Oy:n vaihteen kautta (09) 348 400.

Ifolor auttaa ja innostaa ihmisiä tallentamaan elämänsä tärkeimmät hetket kestäviksi muistoiksi – omaksi ja muiden iloksi. Keravan kuvatehtaalla syntyy vuosittain tilauksesta yli miljoona uniikkia kuvateosta ja -tuotetta. Ifolor tarjoaa parhaat ideat, palvelut ja tuotteet kuvista nauttimiseen. Ifolor Oy on vuodesta 2006 alkaen ollut osa sveitsiläistä ifolor-konsernia, joka toimii kaikkiaan 15 maassa. www.ifolor.fi