Ifolor ja uusi Urheilumuseo keräävät koko kansan tähtihetket kuvina

Ifolor ja Urheilumuseo aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on ikuistaa suomalaisten ikimuistoiset tähtihetket. Ainutlaatuisessa yhteistyössä kerätään yhteen Suomen kansan rakkaimmat ja merkittävimmät valokuvat liikunta- ja urheiluhetkistä Suuressa suomalaisessa kuvakisassa ”Ettei tähtihetket unohtuisi”.

Ifolorin ja Urheilumuseon yhteistyössä kerätään suomalaisilta tärkeitä ihmisten liikuntaan ja urheiluun liittyviä tähtihetkiä kuvina. Valtakunnallinen operaatio toteutetaan ensi keväänä Suurena suomalaisena kuvakisana, jossa voittajan kuva tallennetaan ikuisesti Urheilumuseon arkistoon 500 000 kansallishistoriallisesti merkittävän kuvan joukkoon. Urheilumuseon johtaja Jukka-Pekka Vuori iloitsee yhteistyöstä sen kansallisen merkityksen vuoksi.

- Urheilumuseon tehtävä on tallentaa ja tulkita suomalaisten liikuntaan ja urheiluun liittyviä tunteita. Katsomme vahvasti tulevaisuuteen ja suomalaisten osallistaminen tähän työhön on toimintamme ytimessä. Riittävän ison huomion saamiseksi toteutamme operaatioitamme yhdessä alan parhaiden yhteistyökumppaniemme kanssa. Mahdollistamme yhdessä valokuvien edelläkävijän ifolorin kanssa kaikkien suomalaisten omien tähtihetkien esiintuomisen, kiteyttää Jukka-Pekka Vuori.

Ifolorin ja Urheilumuseon yhteistyö näkyy myös Urheilumuseon näyttelyssä green screen -kuvauspisteellä. Kyseisen teknologian avulla näyttelyvieras pääsee upottamaan itsensä mukaan suomalaisten ikimuistoisiin urheiluhetkiin. Kuvausaktivointi lanseerataan näyttelyvieraille tammikuussa 2022 osana teknologia-aiheista vaihtuvaa näyttelyä.

Ifolor Nordicsin toimitusjohtajan Kati Sulinin mukaan tämä yhteistyö ei ole sanahelinää vaan aitoja tekoja ja tuo konkreettisesti esiin molempien osapuolien yhteiset arvot ja tavoitteet.

- Yhteistyön ydin on myös ifolorin olemassaolon tarkoitus. Autamme ihmisiä tallentamaan ja elämään uudelleen hienoimmat ja rakkaimmat hetket elämässä. Urheilu herättää paljon tunteita ja tähtihetkistä ikuistetuissa valokuvissa ne upeasti heräävät eloon. Mikä olisikaan mahtavampaa kuin ihailla omaa otostaan Urheilumuseon seinällä? Haluamme lisäksi tässä yhteistyössä tarjota museovieraille mahdollisuuden tutustua moderniin valokuvausteknologiaan, sanoo Kati Sulin.

Suuri suomalainen kuvakisa lanseerataan talvella 2022 ja kilpailun finalistien kuvat ovat nähtävillä Urheilumuseon päänäyttelyssä keväällä 2022.

Lisätietoja:
Ifolor Nordics: toimitusjohtaja Kati Sulin, puh. 040 585 8488
Urheilumuseo: johtaja Jukka-Pekka Vuori, puh. 050 598 7064

Ifolor auttaa ja innostaa ihmisiä tallentamaan elämänsä tärkeimmät hetket kestäviksi muistoiksi – omaksi ja muiden iloksi. Keravan kuvatehtaalla syntyy vuosittain tilauksesta yli miljoona uniikkia kuvateosta ja -tuotetta. Ifolor tarjoaa parhaat ideat, palvelut ja tuotteet kuvista nauttimiseen. www.ifolor.fi

Urheilumuseo on maailmalla ainutlaatuinen kokonaisuus. Tallennamme, tutkimme ja esittelemme suomalaista liikuntakulttuuria huikeista menestyshetkistä aina arkiliikunnan iloon. Uudistettu pysyvä näyttely kertoo kävijöille Suomea rakentaneita urheilun tarinoita suurten tunteiden ja uusien näkökulmien kautta. www.urheilumuseo.fi