Ifolor: Suomalaiset tilaavat joulun alla lähes 6,5 miljoonaa kuvatuotetta

Ifolor: Suomalaiset tilaavat joulun alla lähes 6,5 miljoonaa kuvatuotetta

Ifolorin Keravan-tehtaan toiminta on joulun sesonkina kuumimmillaan: suomalaisten tilaamia kuvatuotteita kulkeutuu tuotantolinjojen läpi lähes 6,5 miljoonaa kappaletta.

Hektisimmät päivät ifolorin Keravan-tehtaalla ajoittuvat joulua edeltävälle viikolle. Ifolorin markkinointijohtaja Tiina Eerolan mukaan kiireisimmät päivät ovat maanantai ja tiistai viikkoa ennen jouluaattoa.

”Joulun sesonkina valmistamme kuvatuotteita kaikkiaan lähes 6,5 miljoonaa kappaletta: muun muassa kortteja, valokuvia, kalentereita, kuvakirjoja ja mukeja. Tämä on moninkertainen määrä normaaliviikkoihin verrattuna”, Eerola kertoo.

Ifolorin tutkimuksen mukaan 60 prosenttia suomalaisista kertoo, että heistä on mukava saada kuvatuotteita joululahjaksi.

Kiireisimmiksi joulunalusviikoiksi Ifolor tuplaa tehtaansa henkilökunnan: joulun sesongiksi on tänäkin vuonna palkattu 50 kausityöntekijää.

Eerolan mukaan 21.–24. joulukuuta ovat puolestaan vuoden rauhallisimmat tilauspäivät. Ifolorin väki ehtii siis hengähtää hetken, kunnes suomalaiset ryhtyvät jälleen tilaamaan tuotteita tänä jouluna ottamistaan kuvista.

”Tilauksia alkaa putkahtaa jo ensimmäisenä joulupäivänä, ja etenkin tapaninpäivänä niiden tulo vilkastuu huomattavasti. Joulunvietostaan suomalaiset teettävät meillä etenkin valokuvia ja kuvatuotteita, kuten kuvakirjoja. Jos tilaaja on kerännyt kuvakirjaan esimerkiksi kuvia kuluneesta vuodestaan, viimeiset kuvat ovat usein joulunvietosta”, Eerola kertoo.

Joulu on suomalaisten ylivoimaisesti suosituin juhlapyhien kuvausjuhla. Ifolorin tutkimuksen mukaan juuri jouluna kuvia ottaa lähes 50 prosenttia suomalaista.

”Tutkimuksemme mukaan eniten kuvia jouluna otetaan lapsiperheissä. Lasten ollessa pieniä joulun vieton merkitys luonnollisesti korostuu, kun perheen pienimmille halutaan tarjota ikimuistoisia hetkiä”, Eerola sanoo.

Lisätietoja:

Ifolor, markkinointijohtaja Tiina Eerola, 040 5554 051, tiina.eerola@ifolor.fi, www.ifolor.fi

Ifolor teetti kuvaamista koskevan tutkimuksen ”Kuluttajaselvitys suhteesta kuviin ja kuvaamiseen 2018” Kantar TNS:llä. Tutkimus toteutettiin huhtikuussa 2018, ja siihen osallistui yhteensä 1053 15–79-vuotiasta suomalaista.

Ifolor on Suomen markkinajohtaja kuvatuotteiden valmistuksessa. Yritys tunnetaan korkealaatuisista kuvatuotteista ja niiden helppokäyttöisistä tilausohjelmista. Ifolor on yksi Suomen arvostetuimpia ja suositelluimpia verkkokauppoja. Ifolorin liikevaihto on 20 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa Keravalla työskentelee 90 henkilöä. Ifolor kuuluu Euroopan laajuisesti toimivaan Ifolor-konserniin, joka on sveitsiläinen perheyritys. www.ifolor.fi

Yhteyshenkilöt

Päivi Pietarinen
Lehdistökontakti
Marketing Manager
Content & Communications
paivi.pietarinen@ifolor.fi
040 823 9226

Lue lisää